måndag 29 juni 2009

Möbler och blommor...

Sen jag började med bloggen så har det blivit väldigt mycket bilder...
Varje dag åker kameran fram, flera gånger om dagen. Varje ögonblick som har något vackert i sig blir till något som kameran helst ska fånga, en vinkel, ett ljus, en sammansättning, en känsla i något...det enkla, det lilla...det svårflirtade...
Sen sorteras det ganska kritiskt, att välja bilderna tar ofta längre tid än själva tiden det tar att göra inlägget! Idag hade jag tänkt att det skulle bli vackert från sommaren och min trädgård, där jag gärna hade tappat upp ett rosenbad åt mig själv, men det blir från butiken istället. Där blev det svettigt idag när jag skrapade möbler för fullt..!

Allt för idag! Kram!/

23 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll vännen..Oj vad mycket fint. Ja det är svettigt i värmen. Idag trotsade jag solen och gick ner i källaren och gjorde lite bokföring istället.

Kram anne

Aratorps Lena sa...

Hej! Vilka bilder! Jag MÅSTE komma ner till dig i sommar! Eller stänger du kanske? Jag har tagit ett par dagar ledigt. Men jag var i butiken några timmar idag och kollade läget, läste mail odyl. Svårt att släppa... Underbara dagar vi fått! Kram!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Och glada är vi för det, de fina bilderna alltså! :o)
Ha det så härligt i sommarvärmen,
Lydia

Sjabbig men chic sa...

Härliga bilder! Jag är helt värdels på att fota eller att komma i håg att ta kameran med mig men jag försöker bättra mig.

Kram Lisa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Mmm svettigt idag, jisses, och värmen ska fortsätta!!!
Underbara bilder från din butik! Tackar för det! Känner att jag är lika mycket på hugget när det gäller att fånga ögonblicken, och svårt att sålla för inläggen.
Ha det gott!
kram vännen
nina

Kristina sa...

Jag tycker att du har så många vackra bilder på din blogg, blir alltid så glad och inspirerad av att gå in här och kika.. Och visst är det kul att fota! Jag går jämt runt med en kamera i väskan, ifall man får en bra idé eller ser nåt vackert..
Kramar/Kristina

Home No.1 sa...

Åhh det är så fint alltihop!
Kram Annica.

alegni sa...

tänk vilket uppsving det vore för fotoaffärerna om vi blev tvungna att framkalla pappersfoton av alla bilder vi tar ;)
kram
ingela

bykerstin o. butikblandannat sa...

Åå du tar så vackra bilder och butiken ser ut som en dröm! Roligt att se hur du fixar till det, ger inspiration!
Ha det fint!
Kram Kerstin

Viola sa...

Tor du att jag känner igen mig...:) jag ser livet nu för tiden gm en kameralins...kameran finns alltid med i väskan och gör som du fotar dagligen..härligt..och sedan så ratas mkt ändå..dina blder min vän...jag blir sjuk..vet vad jag ska försöka övertala mannen att göra en regning semesterdag framöver..besöka dig..har du öppet hela sommaren..eller semesterstänger du någon tid..

ha det bra i värmen kramen

Lilla huset på prärien sa...

Åh gud Mariette!! Så himla vackert - underbara bilder :) Önskar så att jag kunde ta mer tid till sådant - här blir allt till ett enda hastverk känner jag... :( Både bilder à la minute och sedan redigering och uppladdning av dessa - SNABBT måste det gå!

Måste bara komma och besöka dig! Nu ska jag förstora och titta på bilderna igen :)

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad mycket snyggt!

kram Mia

Fröken Fräken sa...

Åh så mycket inspiration på ett bräde! Jag håller med, det kan ta längre tid att få till de "perfekta" bilderna till bloggen än att skriva själva inlägget. Herr Fräken har roat lett åt mig när jag rantar runt och arrangerar för bästa möjliga foto..

Jag portionerar ut mina Sthlmsfynd lite då och då, men det kan komma mera bilder när som helst ;-)

Jeanette Hornbeck sa...

Du får döpa nya delen till Tulipas möbelverkstad.
Dina bilder är jättehärliga och man blir så glad av dem, tack för att du engagerar dig så mycket!
Kram Jea

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från butiken... min shoppingnerv blev rejält triggad :)

rosenskära sa...

Hej söta! Tack för att du uppdaterar, själv är jag dålig på det just nu, men det är medvetet, försöker njuta utan att tänka i bilder, njuta med hela kroppen och inte bara knoppen! Dina bilder är underbara och det känns som vanlit jätteroligt att veta hur ditt paradis ser ut och även se att det händer grejer hela tiden!

Den här veckan njuter vi av att vara på hemmaplan, ha tvättmaskin och närjeten till kompisarna. Nästa vecka blir det Halland igen och därefter Dalarna!

Lena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men du har ju såååå mycket vackert att visa...barahimlar med ögonen!!1

VILL HA!!!

Millan kramar♥

Designe sa...

Vilka härliga bilder och så läckert med turkost! Jättekul att få se reportaget om din butik och kul att få se en bild på dig! Ha det gott i värmen! kram :)

STENLYCKA sa...

Underbara bilder. Du är så duktig fotograf och att ta vackra bilder.Jag njuter alltid när jag besöker din blogg.
Hoppas jag kan besöka din butik i sommar när jag får semester.
Ha en bra onsdag.
Kram

Majas skafferi sa...

Hej! Tur att kameran "går varm",för bilderna är ju otroligt fina! Butiken ser väldigt harmonisk och inbjudande ut...
Ha det bra!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din butik ser inte ut som alla andra, jag ser så mycket fint. Och sånt jag inte sett förut, du verkar ha ett mycket fint utbud. Det är jättekul att du visar bilder. Ha det bra och kram
AnnaMaria

Tidsmästarinnan sa...

Nää, nu smäller jag av alltså. Vilka bilder! Vilken butik! Och vilket hallgolv!!! Ha ha, jag hade gärna varit med och kastat bitar av plastmattan från balkongen, tycker det är så himla härligt när man blir av med något sånt där som man gått och retat sig på... så jag förstår hur du kände :-)

Sommarkram!
Susanne

lottens vita och gröna sa...

hallå goa mariette!
din butik kan vi gloooooooo på i evigheter, jag bara dånar så fint du arrangerar, du har den charmigaste av butiker vännen!
håller med på att välja bilder i evigheter...det är ju rätt kul med, hihi!

ha det gott i värmen!
varmkram lotten