torsdag 1 oktober 2009

Stjärnklart...

Idag var det till att åka och fylla på förråden med vantar, stövlar, sockar...så man kan pälsa på barnen om morgnarna!
Ute är det stjärnklart och frostigt kallt.
Härom morgonen när det var vitt på marken och gnistrade i frosten så fick man nästan lite *vinterkänslor*, vackert var det i alla fall. Precis som jag tycker hela denna årstid är. Så inspirerad av allt ute blir jag just nu. Får nog härmed förklara mig som en höstmänniska!
Idag kom en pall från Olsson & Jensen en av mina favoritleverantörer. Dessa stjärnorna var bla med i lasten. Här gillat dem skarpt sen förra vintern (men då handlade vi inte av dem) så i år var jag snabb att klä en stjärna redan nu. Tycker de är fina även nu,- bara klädda med mossa eller om man vill lägga till snöbär eller nypon från vildrosor som också passar så här års...

Jag har mixtrat med färgen på bilderna, kul att ändra ton och färg ibland...Ni ser kanske skillnaden mellan bilderna som inte är riktigt likadana i färger och mättnad...


Tack för alla fina kommentarer. Jag är inte riktigt lika flitig med att hälsa på tillbaka just nu. Har monterat köksskåp denna vecka på kvällarna, och sen mer eller mindre stupat i säng!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mariette!

Vilka fina kransar och en sån cool äppelpyramid du gjort!!

Ha en sköön helg söta du!

kramis Jenny

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Dem där stjärnorna är riktigt fina. Jag köpte en förra året och jag har den forfarande framme =) Jag tycker den är så fin bara som den är...

ska försöka klä den med mossa sen och få se om den blir så där fin som du kan =)

ha en underbar helg. Kram PIrre

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så vackert!

Ha en trevlig helg!
kram
nina

Karin Lindström sa...

Hej Mariette!

Åh, nu blir jag riktigt avundsjuk! Jag älskar också Olsson & Jensen och jag saknar dessutom att packa upp alla fina nyheter i min butik som inte längre finns! Ibland saknar jag den och ibland inte men nyheter är ju så himla skoj!

Tack för dina underbara trädgårdsbilder och vilken fin äppelpyramid! Jag undrar just vad jag gjort den här hösten jag som älskar att pyssla ute. Håller visst mest på med vardagsrummet *skrattar*.

En underbar hösthelg önskar jag dig!
Många kramar

Karin

me and alice sa...

Åh vilken fin och enkel stjärna!! Vad duktig du är, är riktigt impad av din häftiga äppelpyramid!!!
Älskar dina kobilder!!! Kor är verkligen vackra... Så kul att alla tittade in i kameran också! *fniss*
Ha en härlig Fredag!!
Kram Susanne

Bitte sa...

Vilken underbar stjärna med snöbär dessutom :-).

Jag tycker det är så vackert med snöbär och går varje dag och sneglar på en sådan buske som växer utanför gymnasiet... men har inte vågat knipsa av några grenar än, hihi...;-).

Kramar
Beatrice

♥ Fyra årstider sa...

Sådana stjärnor har jag letat efter men inte hittat här. Jätte fina.
Kram Lotta