måndag 1 februari 2010

Hål i väggen!



I köket grubblas det just nu över hur vi ska komma igenom väggen för att kunna sätta i de gamla fönstrena!

Det visade sig vara rejält virke däremellan! Blir nog till att plocka fram motorsågen, *hujedanemig*, vad det kommer att skita ner i så fall!!! Men fönster ska det bli!

Annars är det vitt och fint i köket nu!
Till kaklet blev det en ljust grå fog och under skåpen har belysning kommit upp så man slipper ha det fruktansvärda lysröret tänt! Det var inte smickrande!

Det känns nästan overkligt att stå och laga mat och inte behöva krypa in under fläkten för att se i innersta grytan. En sann fröjd är det också att torka av den vita bänkskivan!

Något som gjorde stor förändring i köket var att höja upp ovanskåpen. Genast kändes köket rymligare och större. Jag också så glad över att ha fått lite mer arbetsyta, det var jag inte bortskämd med innan! Vid bakning och annat så var sakerna staplade på varandra!

Här ser ni hålet i väggen! Det kommer att bli snyggt, *ler*!
Trevlig februarimåndag!

18 kommentarer:

Dona blogg sa...

Fram med motorsågen :)))
Vet ju att det blir hur fint som helst när du är i farten!!

Fin måndag till dig!
/Pernilla

Vit som snö sa...

Puh, vilket jobb! Gediget hus alltså;) Men det kommer bli suuuuper när det är klart!
Visst njuter man av nytt kök!?
Kram Cilla

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag längtar tills när vårt kök blir färdigt och vi har inte ens börjat riva ur det gamla än...
Är den vita skivan från ikea? Är det laminat?
Håller som bäst på att fundera över massor med materialval och bänkskivor är en av dem, jag tycker att det är snyggt med vit skiva men jag oroar mig för repor och så.
Det ser verkligen härligt ut i ert kök!
Kram Anna

Lillsnörpa sa...

Jag tycker att det redan är snyggt! Men det ska bli spännande att se resultatet! /Lillsnörpa

Butik Östergården sa...

Fy för att ta fram motorsågen, det dammar ju som sjutton!

Härligt med nytt kök, minns hur lycklig jag var när mitt var nytt. Nu är det sju år sedan men jag gillar fortfarande mitt kök.

Ha det gott!

kram Helen

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud vilket jobb men så vackert det kommer att bli, det vet jag redan, för du har en säreget vacker smak!

Jag ser du visar fint porslin o keramik fr både Maria Liljegren ( heter hon va?) och är det Gerbera el Matteus, snyggt ihop var det i af! Jag visar en massa keramiktips i dag också! Mari.

Marie - Systrarna sa...

Jag tycker att det är så spännande att få följa er köksrenovering! Tack för att du delar med dig!
Kram/Marie

Rosenvit sa...

Det kommer att bli så fint. Du glömmer snart allt jobb och damm.

Kram
Anna

fröken knopp sa...

oj oj oj..låter en dröm o laga mat i ditt "nya" kök..:)

Lycka till med motorsågen!!

Kramar Elin

STENLYCKA sa...

Ljuvliga bilder från ditt kök. hoppas det ordnar sig med motorsåg och hålet.
Lycka till!
Kram

Karin Lindström sa...

Hej Mariette!
Åh, jag vill också ha det kaklet. Vi har inget alls just nu för vi kom inte överens när vi byggde, men jag försöker att lobba för det i alla fall.
Det var inte så farligt med motorsågen inne, det gick ganska smärtfritt hos oss. Men det är ju inte roligt när allt det nya blir smutsigt. Ni får täcka så gott det går.

Vad roligt att jag fick se dina bilder från Formex. Jag kom inte dit i år och det saknade jag men nu fick jag ju en känsla i alla fall.

Tack för din rara hälsning, jag blir verkligen glad! Ni bor så vackert ni också, verkligen ett jättehärligt hus. Nu ska jag läsa lite mer hos dig. Har nästan inte bloggat något för jag har haft sjuka barn jag också sen var en lokaltidning här och gjorde hemmahos reportage förra veckan så jag var ju tvungen att städa *ler*. Nu är min lillakille sjuk igen i feber så det blir väl inte så mycket bloggat denna vecka heller tyvärr. Bäst att passa på nu när han sover.

Ha nu en fortsatt bra vintervecka!
Många kramar

Karin

Bygatan sa...

Jag gläds med dig i nya köket, jag vet hur det känns. Jag tycker det är riktigt roligt nu att laga mat när jag har mer yta att vara på.
Ditt kök ser så fint ut!

Kul att se förändringen i väggen, ser ut att vara rejält byggt:) Kommer bli kanonfint med fönster där, spännande fortsättning!

Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina köksbilder, fast kanske inte den sista..hihi. Men det kommer bli bra. Vi ska också göra hål i väggen från hallen mot köket. Där ska också in ett gammalt fönster, men tyvärr har jag inte hittat just det fönstret jag vill ha. Ska bli jättekul och se hur ni gör.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Blåbärs och smultronstället sa...

Härliga bilder, gillar verkligen koppen. Var har du hittat den?
Kör på och gör hål i väggen...
Kram Susanne

Signe 1 sa...

Kanonfina bilder! Det ska bli sååå spännande att få följa det här projektet vidare...just kök är ju så skoj men även svårt med alla dessa delikata val som ska göras;-). Lycka till! Kram Sofia

Tezz från Kungens Kurva sa...

Roligt med förändring och fönster i köket är ju jättefint. Mina föräldrar har satt in fönster i köket mellan köket och vardagsrummet och det blev jättefint.
Ska bli spännande att se hur det blir hos dig när det är färdigt :)

StrandviksVillan sa...

Hej du härliga människa!
Länge sen jag skrivit senast...

Dina bilder på sistone är lika ljuvliga som alltid :)
Åh så jag önskar att jag kunde komma och se din butik på riktigt!!

Spännande med köksrenoveringen, ser fram emot bilder. Kan nog inte föreställa mig hur fint du kommer att få det där!

Hoppas ni mår bra hemma!
kram, Ann-Christine

Millygarden sa...

Det kommer bli jättefint även om ni har att göra med att ta er igenom en riktig vägg! Motorsåg,hörselskydd och gott tålamod hos Gubben, då blir det riktigt bra! Hihi. Har fönster som står och väntar på att bli inbyggd i en vägg mellan vårt kontor och tv-rum men det lär få vänta fast jag är ivrig och helst vill sätta gång nu!

Kram Marina