torsdag 4 februari 2010

Husliga bestyr...



Hej på er!

Idag bilder från samma rum som igår, men i lite vidare vinkel! I detta rum spelas det mycket spel och då är det perfekt att sitta på "sängen" som nu blivit en slags soffa på hjul.
Skrivbordet saknar en stol...drömmer om en Tolix där! Som jag nämnde innan, det tar tid att få ett rum färdigmöblerat.
Jordgloben är det senaste jag släpat hem, (igår faktiskt!) tycker den passar så bra i detta rum som är lite mörkare i färgerna.


Annars är det städa som gäller här hemma.
Städa efter motosågsmassakern i köket!!! Jösses vilken dammig värld det blev! Igår städade jag från kl 13 till kl 20 i ett och samma rum! (Vårt största rum visserligen, och det är stort, men ändå...) Allt måste tvättas och torkas av... No more sågning hos oss nu! Och sen undrar jag...varför är det så självklart för hantverkare att inte ta av sig skorna?!! Det är bara till att tåga på....

Men mellan städartagen och denna lite sura fundering så tittar jag på mitt nya hål i väggen och tänker, det här blir så bra! Det förändrar huset en del...


Min vintervädring!

Hoppas ni får en mysig vinterdag!

10 kommentarer:

Sussi sa...

Vackert, skrivbordet är fantastiskt.
Tror att jordgloben ligger i tiden har sett den i flera inredningsrepotage.

Helen sa...

Oj, vilket vackert rum! Och här i huset finns det 3 st. jordglobar, de är jättefina tycker jag...

Trist att det ska bli så mycket extrajobb i form av städning, så fort man ska renovera litegrann...men i slutändan är det ju värt det!

Kram!

Sköna o Gröna Ting sa...

Hantverkare är bannimej ett släkte för sig vettu!!!!
Nä då, deras fossingar har företräde överallt och det är nog bara att acceptera.
Men du.., det blir bra med det där hålet i väggen ju så det får kanske vara värt att torka bort alla hemska fotspår:))))

Jordgloben var tjusig och passade väldigt bra in i rummet.., gillade även den häftiga runda golvlampan., snygg!

Hoppas du får en fortsatt skön torsdag
Kramar till dig
Marianne

fröken knopp sa...

Så fint!! Skrivbordet är underbar fint!!

Hm..låter ingevidare de där å jag förstår precis vad du menar med hantverkare..puhh...
Ltycka till med städandet!!

Hoppas att du får en underbar helg, Min ska tillbringas på Formland i Danmark..ljuvligt!!

Kramar Elin

annashusidingtuna sa...

Vi hade otur med hantverkare som gick med dammiga fötter(och själva golvet var också dammigt) på vårt parkettgolv och jag tror att jag fick svabba golvet 12 gånger innan de fotmärkena försvann...
Kram Anna

Love Peace Pionies sa...

Hei Mariette!!
så nydelig skrivebord!
takk for hyggelig besøk hos meg:)
klemmer fra kristina

Helen sa...

Hej!
Vilken fin jordglob du har hittat. Jag tror att det börjar bli väldigt inne igen så grattis.
Kram/Helen

Viola sa...

Läcker tapet ihop med fina skrivbordet, här har det äntligen slutat snöat, hållit på nästan i två dygn...börjar bli orolig för snömängden på logtaket...ha en fin kväll, kram

Marie sa...

Ja, visst är det väldigt konstigt att hantverkare aldrig kan ta av dig skorna. Spännande med fönstret, men jag förstår hur dammigt det blev efter sågandet. Vet hur det såg ut här hemma när vi grejade som värst, hihi, trodde aldrig att det skulle bli rent igen.

Härliga bilder och jag gillar verkligen den fina jordgloben!

Ha en trevlig helg Mariette!
Kram Marie

StrandviksVillan sa...

Jag har älskat det där rummet sen du först visade det!
Underbar tapet, en sån skulle jag vilja ha nånstans också.

Du har lyckats så bra med inredningen där!
kram, Ann-Christine