måndag 8 mars 2010

I solskenet...


Soliga Sköna Måndag!

Här i solskenet på altanen kan jag inte påstå att jag suttit någon längre stund under helgen, men jag har åtminstone skrubbat rent stolarna från gröna alger! De har stått under presenning fram tills i lördes, då jag tyckte det var dags att dra fram dem ur sitt vinteride. Tyvärr blir trädgårdsmöbler snabbt skamfilade om man inte har plats att sätta in dem, men vad göra?! Lite shabby får duga. Och så lite varmt under rumpan så blir det perfekt!


Nere vid vattnet ligger båten upp och ner, bortanför skymtar kraftstationen och under all snö ligger vattnet och väntar på ljumma tider... Nu går det fort framåt!

Skön Måndag!

14 kommentarer:

Börjelundskan sa...

mmmmm..... det ser inbjudande ut att få slå sig ner i dom med en kopp kaffe...eller bara för att peka näsan mot solen. Sånt behövs nu, både hår och hud skriker efter fukt och ljus.

Vilken vacker utsikt ni har, kan tänka att du spenderar lite tid i dom stolarna :).

Ha en skön vecka. Kramis Cin

Lenas trädgård sa...

Visst är det härligt att man faktiskt nu kan tänka sig att det kommer snart en tid för njutning i solen. Själv lyfte jag ut en enkel stol, på med filt och kudde, så var det klart! Kaffe och muffins satt fint i solen, som faktiskt värmde.
Men en sådan fin utsikt, som du finns inte här!
Hälsn Lena

Bygatan sa...

Idag har jag suttit i mina shabbiga stolar och druckit årets första kaffe ute, härligt!

Dina såg inbjudande ut med fina plädar.

Ha en fin kväll!

Kram Lena

rosenskära sa...

Åh Mariette, jag kommer ihåg när du visade vyn ut mot sjön i somras, ni hade varit nere och badat, det såg helt magiskt ut, det är en bit kvar till det kan man ju konstatera, men det kommer, det kommer!!!!

Lena

Spirande grönt - sa...

Ser mysigt ut. Varmt och skönt med fårskinn för lilla rumpan:)

Rebecca

Norregård sa...

Ser skönt ut, får hoppas att du hinner njuta mycket i dom
framöver!! Har varit soligt och skönt här i eftermiddag!!

Kram Kram Malin

Stjärnor & Champagne sa...

Vad härligt vårigt det ser ut med stolarna. Har vita på landet och ek hemma. Eftersom ek är trist så har dom fått stå ute hela vintern med snö så nu är dom grå, ÄNTLIGEN...Men fastfrusna med stora tunga snöhögar. Vad jag har missat hos dig. Vad fin du är på bilderna, vännen. Lampan underbar. Sture Hofs, så fina. Man blir så sugen på allt när man tittar in hos dig.
Stor stor kram Anne

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mariette!

Det ser så härligt ut!

Vi satte oss ute i helgen i våradäckstolar och fikade, det var så skönt mot solväggen. Man riktigt kände att solen både värmde och tog.

Åh vad vackra lökar/liljor du visar i förra inlägget, underbara!

Kram
Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är ju så härlig att känna att solen faktiskt värmer...å jag blir lyrisk. Idag har det verkligen droppat från taken och snön börjar bli som farinsocker. Härligt att få sitta där i solskottet och bara ha det skönt.
Kram,
Regina

Annika Christensen sa...

Snart snart...jag har också suttit ute och framförallt har jag storstädat i växthuset.
Ha det gott i väntan på vårens varma dagar
annika

Vit som snö sa...

Härligt! Till att börja med kan man njuta inlindad i en pläd men snaaaaart så sitter du där i gassande sol o bara njuter!
Kram Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snart snart sitter du där med en stor mugg kaffe och njuter av din fina utsikt. Så härligt och ha vattnet så nära.
Kramar
AnnaMaria

Tigris Predikantan sa...

Vad skönt det där ser ut ... och fin blogg har du med. Fler vändor hit lär det bli!
:)

purple area sa...

Ser spännande ut, gillar de turkosa krukorna!