tisdag 22 juni 2010

Du svenska toffel!

När man var liten så var det trätofflor hela dan som gällde. Springa, skutta, hoppa hopprep, allt gjorde man i trätofflorna, inte konstigt att man vrickade fötterna hit och dit!

Idag blev det ett par nya Moheda tofflor för mig.

Förra sommaren bodde jag nästan i mina svarta tofflor med sidenband, tills de gick sönder då förstås... Så i år fick det bli en annan färg och lite annan modell som jag inte provat innan, även om de inte är senaste hiten bland tofflorna,- för det finns ju många nya roliga, (lite för roliga för mig!).


Benet upp!

Känns riktigt sköna! Jag provade flera modeller,- det finns som bekant en uppsjö av tofflor, men dessa satt helt klart bäst på mig. Sen gillar jag när klack och sko smälter ihop och inte är i två helt avvikande färger, då känner jag mig klumpig i tofflor!

Snart midsommar, då får man fundera på vad man ska ha på sig.
Kanske lite blommor i håret i alla fall?! Prästkragar, blåklint, daggkåpa, kvistrosor...
Jag tycker det är trevligt att hålla på de svenska gamla traditionerna... Och just midsommar är en så vacker gammal högtid med sommarens alla förväntningar och förhoppningar inbäddade...
Brukar ni ha krans i håret eller kanske lägger ni blommor under huvudkudden?
Det gjorde jag nåt år, fast jag drömde aldrig om min prins! (Han kom ju ändå! *ler*)

Glada Sommarhälsningar!

14 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

jättefina! jag fyndade ett par mohedaträskor i helgen, provpar för endast 129 kronor. det känns bra!

Millas hem sa...

Precis de där har jag kikat på! Nu blev jag ännu mera sugen!! De är ju såå söta!!

Jag vill ha blommor i håret i midsommar och så håller jag tummarna på att det blir fint väder!!!

Kraaam

Fru Fly * Heidi sa...

Ååå, de er så kule! Knallfin farge!:) Ha en fortsatt super uke! Klem H

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Jag har likadana tofflor fast svarta !! Jättefina..
Jaa, snart Midsommarafton..jag tror det blir en lång vit klänning och tofflorna..jag har inga blommor i håret, men det kanske man skulle ha i år !!
Ha dte gott
Kraaam Anette

Unknown sa...

Såå snygga! Har tittat på dessa länge. Swedish Hasbeen har några liknande. Snyggt till midsommarstassen!
Ha en fin helg med eller utan blommor under kudden!
(jag hoppar nog det)
Kram Anna

gamla skolan sa...

Jättefina tofflor !! Skönt för bara sommarfötter ! Kramar Susanne ♥

House number 15 sa...

Har precis likadan fast svarta och de är supersköna.
Några blomster under kudden blir det inga, för prinsen har jag redan hittat, utan det får bli i håret.

Ha en trevlig midsommar!!
Kram C

Vintage House sa...

Superläckra:)
Nu önskar jag dig en helt underbar midsommar med god mat och härligt sällskap.
Själv bar det av imorgon till havet.
KRam
sandra

Norregård sa...

Hej!!
Köpte ett par liknande förra sommaren! Snygga!
Ha en mysig Midsommar;o)

Kram Malin

Marits vita skrin sa...

Nu gick det bättre att kommentera till dig. Det var nåt knas igår....

Åh vilka snyggingar. Jag har spanat på ett pår hasbeens ett tag. Har du provat sådana. Vilka är skönast?

Skit, jag kommer ju inte ihåg vad resturangen heter. Men den ligger vid hamnen. Deras meny som finns vid gatan var en stor inglasad tavla. Vi tror att det var den första restaurangen efter v´barn karusellerna.
Dom hade levande humrar i ett akvarium lite längre in i restaurangen. Det var ett familje företag där mamman är en äldre vacker kvinna i fina kläder och sönerna jobbar som hovmästare "typ"
Du MÅSTE prova deras paella. Den kostade 12 euro.

Du måste berätta sen om du hittade dit.

Många kramar
Marit

Huset vid ån sa...

Så fina....Blir lite nostalgisk, min mamma hade såna när jag var liten, och nu har jag några liknande själv. Allt kommer igen....Fniss! Hoppas att du får en fin o stämningsfull midsommarhelg med mycket blommor o sång....Sommarkramar Therese

Lina sa...

Hej!
Så himla fina tofflor! Finns de nåt bättre? Både jag och maken hasar omkring i varsitt par svarta här hemma, ja inte så fina som dina förstås =)

Krans i håret hade jag alltid förr,och blommor under kudden, men inte längre. Får se om de kan bli en krans till Lilla E.

Må så gott & glad midsommar!
Kram, Lina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina trätofflor! Tänk att det man sprang omkring med hela somrarna som barn har blivit en sån modegrej. Många av de fina modellerna som finns idag passar jättebra på foten men inte för min plånbok, tyvärr.

Vilka fina saker du gjutit i betong. Jag skulle jättegärna ta emot tips om hur man gjuter rabarberbladen. Har inte provat, men tänkt, eftersom jag har så stora fina Rabarber.

Önskar dig en fantstisk midsommarhelg!
Kram,
Regina

mary pernula sa...

Hello from Washington state. I enjoyed your blog today. Stop by for a vist. I am a new follower. XO MARY