fredag 15 oktober 2010

Moodboard


Min nya moodboard, kände att jag behövde en, så lite svart färg, tråd och band...sen var den klar!

Hej på er!
Bloggen går upp, bloggen går ner....
Och då menar jag glädjen med den... Jag älskar min blogg, men när det igår stod att jag inte fick lägga in fler bilder så var det ju kört! Betala (och det är ju inget kontor i Stockholm direkt man kan kontakta) eller radera...

Jag har valt efter överläggning med Viola att radera inlägg, ca 100 st plockade jag bort igår. Känns ju lite sådär, men jag måste visst också lära mig att förminska bilderna så de inte tar så stor plats.... Det spar man mycket på. Har dessutom återgått till den gamla inläggsredigeraren och det känns så där, jag hade vant mig vid den nya vad gäller inlägg av bilderna osv... Fördelen med den gamla redigeraren är att här kan man se hur mycket space man har kvar innan det står just det där märkliga "Hoppsan meddelandet" som jag skrev av igår dagens inlägg...

Jag blir inspirerad av så mycket.

Mitt skrivbord i butiken är alltid så stökigt! Nu ska jag sätta upp lite mer klipp i fortsättningen på min moodboard!

(Fast bilderna är tagna hemma hos oss och inte i butiken)
Ska nog göra en till hemmet också...

Pssst.... Jag har haft sånt trevligt bloggbesök idag, men mer om det en annan dag...

Trevlig helg!!

15 kommentarer:

Stina sa...

Så snyggt det ser ut där i hörnan med allt fint.

Ja, jag förminskar mina bilder. Jag har photoimpact. Det kan man ladda hem.
Men för det mesta så fixar jag bilderna när jag gör inläggen i bloggen. Jag ändar i HTML-koden.
Men om du laddar hem photoimpact så kan du i alla fall mina bilderna där. Det går ju att fica i photoshop också, men jag tycker att det är ett svårt ställe.;-) Kram Stina
Kram Stina

Stina sa...

Haha...Det där ordet fica, det betyder fixa.
:-) Kram

Jenny sa...

Hej Mariette!
Fin moodboard!

Tråkigt att du fick ta bort inlägg men hellre det än att behöva betala..:(

Låter kul med bloggbesök!

Trevlig helg!

kraam Jenny

Efwa sa...

Har suttit och funderat på moodboards också har du ett i ditt inlägg.
Du undrade hur man lägger till en skribent. Gå in på "Design" i din blogg sedan >Inställningar och >Tillstånd. Där kan du lägga till en skribent genom att skicka inbjudan till en mailadress och sedan loggar du in med en annan bloggerprofil som du skapat. Voila så kan du logga in och fixa och blogga med en helt ny kvot.
Se alltid till att förminska bilderna innan du lägger in dem på bloggen. jag brukar ha mina i bredden 500px men det går ju ha dem lite större också. Men obearbetade direkt från kameran är både långsamt för dina besökare och tar mycket plats. Photoscape är ett bra och gratis program som du kan ladda ner från nätet.
Lycka till önskar Efwa - Medea

Fröken Grön sa...

Ditt gula bord är underbart, underbart, underbart!
Och vilken trevlig idé med en mood board. Jag går som bäst och grunnar på vad jag vill ha ovanför mitt pysselbord, vi får väl se vad det blir.
En trevlig helg önskar jag dig!
/Anna-Karin

Designe sa...

Oj, va trist! Jag bävar oxå för det meddelandet eftersom jag inte förminskar mina bilder! Nu fick jag mig en näsknäpp oxå...måste skärpa till mig! :)
Ha en trevlig helg! Kram

Norregård sa...

Hej!!
Gillar din moodboard, känns som jag oxå skulle behöva en....

Såg att det var fler som haft problem med att behöva köpa mer plats, märkligt jag trodde det skulle vara gratis att blogga...Surt att behöva radera!!!

Kram Malin

Mejrams! sa...

Snygg moodboard du har fixat till. 50:- har jag läst att de kostar att få till litet extra space och det är flera som har betalat och verkar nöjda. Kolla runt litet, för det verkar ju hur trist som helst att ta bort inlägg. Eller prova med att lägga upp en skribent till. Hoppas det löser sig för dig!/Kram Merja

Viola sa...

Pust..säger jag ..ser att det funkade och att du är på banan igen...:0)

Ha en skön helg, kramen

Mejrams! sa...

Hej igen!
Egentligen behöver du inget speciellt program för att minska bilderna om du har Windows, då ingår ett enkelt bildredigeringprogram. Hör av dig till mig under nästa vecka ifall du behöver mer hjälp! Kanske kan vi slå ihop våra kloka huvuden och lösa det åt dig./Kramen

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Så fint så fint =) jag har också tampats med samma problem under några veckor nu.... Fick ett tips på Windows live writer, kanonbra, men den funkar inte...jag har raderat och börjat om från början men jag kan inte skicka iväg filerna...Synd! Nu ska jag kolla på dem här förslagen som du har fått, kanon!!

ha en toppenhelg. Kram Pirre

Dona blogg sa...

Så snygg moodboard du gjort!

Trevlig helg!
Kram Pernila

ANETTESHUS.COM sa...

Smart!! Den ble kjempe-fiiin!

Ha en riktig fin helg!

Klem klem
ANETTE:)

p.s. Ser du allerede har fått gode tips og råd ang. "bildeproblematikken"

Mjuka sa...

Hej vännen! Yes jag köpte loss mer utrymme. 1 gig på google, man betalar med kort(säkert) Det varm in make som gjorde, men när jag sen såg på vårt kontoutdrag hade det endast kostat 27 kr. TA inte bort några inläggg, jag tycker att det är lite som en dagbok, när man går tillbaka och ser vad man gjort.
Kram på dig och hoppas att det löser sig. Jag lägger gärna till dig på min blogglista och hoppas att det är ok.
kram Malin

Tess : Istla.se sa...

En sådan moodboard ska jag nog ta och göra, för att få mer inspiration till bloggandet och framtids yrket.