onsdag 24 november 2010

Det är serverat!


Julrosor...bland det finaste som finns i  den vintervita världen... (se en ful liten prislapp där, en skönhetsmiss i fotningen!)

Ja , ingen kan ju påstå att jag inte är en flitig bloggare just nu! Var bara tvungen att slänga in några bilder innan det är godnatt!
Har börjat sätta upp mina adventsstjärnor nu ikväll, men de tänds inte förrän imorgon...
Lite får man hålla ut! Men mysigt blir det allt!
Var ute och sprang en runda i snön nu ikväll, mysigt det också...

Hyacinter med halsduk!

Snart dags att krypa till sängs och läsa Allt i hemmets Julnummer! Kan som sagt inte se och läsa för mycket om jul just nu!

Sov så gott!
Vintriga hälsningar Mariette

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar verkligen både julrosor och din vackra kofta, den är sååå läcker i den röda färgen :)

Kram Lena

Stina sa...

Oh vad mysigt det låter - och ser ut!!

Kram,
Stina

ANETTESHUS.COM sa...

ÅÅÅ, så vakkert, Mariette! Helt underbart!

KLEM KLEM
Anette:)

Norrfrids Eija sa...

Så vacker julrosen är och den juleröda KOFTAN spände jag ögonen i direkt...så vacker! Ja nog är du en flitig bloggare allt, annat var det här...det lossnar nog snart för mig med!
Ha en fin första advent!
Eija

Mitt hvite hus sa...

Nydelig julerose..og den flotte urna du har brukt.. vakkert =)

og koselig med et skjerf rundt sviblene..

klemmer =)

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Ja det är så trevligt att du är flitig på bloggen, du visar så mycket vackert. Jag har nästan ingen tid över alls till att blogga nu, så är det ibland, tiden är min bristvara just nu.
Önskar dig en trevlig advent om jag inte hinner skriva till dig innan dess!
Kram Raina

hemtrevnad marie sa...

Å, den urnan är såå snygg, och julrosen gör det ju inte sämre direkt, gillar din fina tröja också!
kraam

Källeboda lantliv sa...

Jag säger bra helt ljuvliga bilder ..så fint ...och din molly kofta står på önskelistan ..den också ljuvlig ...du ger verkligen inspiration ..tack ! ha en bra vecka ..kram jeanette.kallebodalantliv

Unknown sa...

Så fint, och vad jag gillar din röda fina Odd Molly jacka....vill ha en sådan.

Vet du om Julroser kan stå innomhus utan att svettas ihjäl?
Har min på verandan och den verkar trivas väldigt bra där ute, men jag tänkte ta in den ibland så man får njuta av den lite mer.

Hyacinterna behöver nog ha halsduk i alla fall hos oss, här vräker snön ner.

Kram Anna

Mejrams! sa...

En kreatör har varit framme - så fint du gör. Du har en förmåga att framhäva det enkla, det blir så vackert.
Kika in hos mig om du vill vara med i en utlottning. Jag firar nämligen att jag äntligen har öppnat min webbutik./Kram Merja

Fröken Grön sa...

Flitig bloggare, sa Bull. - Det tackar vi för!
Vilken härlig tröja du har på dig på bilden, - I'm a sucker for knitwear!
Någon spark har jag inte hunnit hitta ännu, men idag är det ÄNNU mer snö, så jakten får fortsätta.
Må så gott!
/Anna-Karin

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Älskar också julrosor! :) Det är finaste julblomman tillsammans med amaryllis tycker jag. Extra mysigt är det när den sticker upp med sina vita knoppar upp genom snön.
Kram,
Anna-Karin

Anonym sa...

Vackra bilder som sedvanligt är hos dig! Julrosorna har prioritet 1hos mig, 2 Amaryllis, 3 Hyacinter. Egentligen tycker jag alla blommor är charmiga på sitt sätt och vissa är favoriter beroende på vilken årstid det är. Vilken vacker kofta så julig och helt underbar!

Himla sött med de små halsdukarna på hyacinterna!

Kram Renate