söndag 12 december 2010

Mera pyntat!

I köket,- pynt på silverfärgad buljongtråd (finns i blomsterbutiker).
Hjärta och jordgubbe Green Gate, kort och klämmor Chic Antique, silverfärgat pynt och turkos svamp Trendcomapgniet (allt min butik).

Hej Tredje Advent!

Solen skiner och snön ligger vit, som en vacker vintersaga i december...

Idag blir det;
Elda i kaminen, baka lussekatter, steka köttbullar, städa och plocka, vira in julklappar, spela Sarah Dawn Finers nya julskiva, vara hemma och njuta av livet!

 Det är en underbar känsla av att få hinna med saker... att ta det lugnt...

I fredes var jag och tittade på Svinalängorna. Vilken film!

Man var helt stum när man kom ut från biografen...
En oerhört sorglig och stark skildring av hur det är att växa upp med alkoholiserade föräldrar.

 Noomi Rapace spelar helt suveränt. Jag tror inte ett öga var torrt. Och det sorgliga är ju att alldeles för många barn har ett liknande liv. Snart kommer julen och vad är fasan för de barnen,- att föräldrarna ska supa och slåss... Förstöra allt igen...
Vill ni se en viktig och gripande film ska ni se den!!!

Nu är det dags att ta tag i dagen efter en skön sovmorgon!

Må så gott alla fina!
Kram Mariette

12 kommentarer:

Sussi / Sussinghurst sa...

God fornøjelse med alle dine hyggelige planer for dagen - her skinner solen, sneen er smeltet - ud vil jeg - ud og have lidt frisk luft.

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du har pyntat..sååå fint alltså..
Vad härligt att höra att du kan ta en dag o bara njuta hemma av ditt fina hus..
Ha det gott
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter som en perfekt söndag i december, skönt och vara hemma och greja. Den filmen ska jag se, alla skriver så bra om den. Mycket vackert du hängt upp i fönstret också.
Adventskram
AnnaMaria

Viola sa...

Härlig julstämning hos dig vad skönt att läsa att det är någon som tar det lugnt och njuter annars läser man om tidsbrist och allt som måste göras, filmen ska jag självklart se...har preis läst ut en annan bok av denna författare Alakoski, även den mkt bra men svinalängorna var ju helt outstanding som bok, ha en fin adventssöndag med de dina,

KRAM

Anonym sa...

Så fint du pyntat!

Har inte hunnit med att kika in i bloggar på sistone haft så mycket kring mig och en make som är sjuk och kräver massor med tid.

Här skiner också solen och det är så vackert med all snön!

Den filmen måste jag bara se den verkar gripa och beröra starkt.

Mysigt med eld i kaminen! Lycka till med allt du har på din dagagenda och njut av saffransdoft och stekos + att du kan få njuta själv lite också emellanåt. Ta mikropauser och var rädd om dig.

En underbar fin tredje advent önskar jag dig och din fam.

Soliga vinterkramar från Renate

Ulrika sa...

Jag skrattade till då jag läste ditt dagschema,jag ska göra samma saker i dag.Tog bara en bloggläsar paus....
Här skiner oxå solen,snön lyser vit och elden knastrar i spisen,kan det bli bättre?
Ha en underbar dag,varma kramar från Ulrika.
norrskensnjutning.blogg.se

Kamilla sa...

Jag längtar efter att få se filmen på bio. Läste boken och den var väldigt gripande...

Ha en skön 3e advent med allt julstök!

Kram

Fröken Grön sa...

Härliga bilder på ditt pynt!
Jag har läst boken "Svinalängorna" men ännu inte sett filmen. - Jag får nog gå och göra det!
Ha det så gott!
/Anna-Karin

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder..det røde hjerte var skjønt..


ønsker deg en fin søndag videre..

klememr 0))

Dona blogg sa...

Nu blir jag också sugen på att gå på bio...
Så fint du fått i köket :) Lite röda detaljer piggar upp!

Sköt om dig
Kram

Rosor och Spetsar sa...

Härlig julstämning i dina foton idag.
Jag har läst boken Svinalängorna och den var riktigt bra, och jag funderar fortfarande hur det gick för Susannes syskon eftersom historien är från hennes uppväxt.
Ha nu en skön söndag
Kram
Annelie

Vintage House sa...

Hej
Härligt fint pynt.
Tack för tipset på film, tyvärr är inte julen postiv för alla:(
kram
sandra