fredag 10 december 2010

Vinterpyntat

Vinterpyntat utanför dörren hemma!

Hej på er idag!

Den vita vintern fortsätter, visst är det fint?!
Idag morse var himlen alldeles rosafärgad mot de vita träden...

Jag var "bara tvungen" att fixa lite utanför dörren hemma igår kväll.
Tog fram ställningen till flaskan som jag köpte på loppis i somras. Den blev bra som bord med en rund spegel ovanpå.
Ovanpå där isformar med ljus.

 I den ena formen har jag lagt ilexbär och i den andra lärk och samma sorts bär...Håller så länge det är kallt i alla fall! Och superfint att ha tända ljus i om skymningen och kvällen...


Idag är det en vecka sedan vi krockade med älgen...
 Denna veckan som alla andra veckor har gått så fort...men det har varit en vecka annorlunda från alla andra med nya tankar och insikter.

Ikväll ska jag åka på bio med några tjejkompisar, vi ska äta och se på Svinalängorna,( som för övrigt fått kanonrecensioner!). Det ska bli så skönt att komma bort och tänka på annat för en kväll, men lite olustigt att ge sig iväg i bil om kvällen....fast förnuftet säger att det inte är så troligt att vi krockar igen! Och jag får lyssna till det tror jag...

Silverfåglarna har fått flytta ut ihop med äpplen...

Jag hoppas att ni alla får en riktigt fin fredag!

Kram Mariette

17 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du pyntat utanför dörren. Mysigt med islyktor. Vad skönt att det gick bra med dig vid älgkrocken. Vilken hemsk upplevelse.
Önskar dig en skön helg.
Kram Marita i Björkhagen

Åsa sa...

Så himla mysigt med islyktorna, verkligen jättefint - det måste jag testa också!

Ha det så mysigt ikväll o hoppas bion är bra. Själva ska vi ta det lugnt ikväll och göra hemmagjord pizza om en stund.

Kram, kram/ Åsa

UlricaA sa...

Jag hörde om den idag på radion, filmen! Du måste berätta hur den är, den verkade kanon! och kör försiktigt!!!!! kram!

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅÅ så utrolig fint du har pyntet utenfor hos deg..så fine islykter...

ønsker deg en fin fin helg..

klemmer

Marie - Systrarna sa...

Så fint du gjort! Har också fixat lite mys utomhus idag, så skönt väder att vara ute och fixa i!
Ha en skön kväll!
/Marie

Fröken Grön sa...

Lyssna du till ditt förnuft och ha en riktigt härlig kväll med tjejkompisarna!
God helg önskar jag dig!
/Anna-Karin

Norregård sa...

Hej!!
Så vackert du gjort Mariette!!

Tänkte på Dig när jag avr ute & körde igår. Det låg en mosad älgkalv i vägkanten....
När jag körde hem stod jag i kö i en halvtimme( HELT STILL), vet inte om det var en viltolycka fick aldrig klarhet i det. Men det var så skönt när jag äntligen kom hem igen. Du har verkligen fått mig att sänka farten!

Ha en jättebra kväll nu;o)
Kram Malin

Rosenvit sa...

Vilken energi du har och så fint du gör!
Har tänkt mycket på din älgnärkontakt. Livet stannar ibland och när det sen fortsätter gör upplevelsen en rikare på ett eller annat sätt.

Ha en go´ helg!
Anna

kallebodalantliv sa...

Vad fint du gjort det utanför din dörr..ett varmt välkomnande till gästerna..det uppskattas alltid...även för en själv som bor här...njut nu av en skön kväll med vänninorna det är alltid lika kul ..kram jeanette.kallebodalantliv

Betty sa...

Jättefina vinter bilder ,men nu har jag precis gått igenom alla dina härliga trädgårdsbilder i jakt på inspiration o det fick jag verkligen.

Kram Betty !

Lenas trädgård sa...

Jag bara NJUTER! - av din inspiration, din konstnärliga ådra, din entuasiasm...SÅ duktig du är med allt det du gör!
Kram på dej!
Lena

HEMLÄNGTAN sa...

Åå vad jag gillar dina islyktor, så mysigt!!!
Ja, det verkar verkligen som att den vita vintern fortsätter. Känns riktigt härligt. Nu måste det ligga kvar till jul...

Hoppas att bion var bra och att det blev en mysig kväll med tjejerna.

Kram, Jenny

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilket härligt julhem du visade... Gillade den robusta och varma stilen......

Åh, härligt med islyktor... Har också ett par jag gjort i ordning men inte tagit fram... Kom av mig med allt utepynt när det blev riktigt kallt för ca två veckor sedan.... Men jag ska nog ta fram dom snart! Härligt loppisfynd......

Åh, Svinalängorna som är en sån bra bok.... Den filmen vill jag också se...

Förstår att det varit en känslofull vecka....

Kram Charlotte

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Kul med biobesök och vänner!
Tack för tipset med islyktorna! Ja, egentligen inte nkytt men istället tack för att du påminde mig....Brukar lägga in lingon...
Ha en bra advent!
Carin i norr

gamla skolan sa...

Åh ! Så fint du har gjort det ! Lyktorna är så vackra . Kul att göra det fint utanför dörren också . Kramar Susanne ♥

Signe 1 sa...

vad fiint du har pyntat vännen, sån julfeeling och så välkomnande!!

hoppas du/ni mår bättre nu efter allt som ni har varit med om och att ni har hunnit landa lite i alla känslor...

jag försöker ge mig ut och springa nu trots snö och kyla, men dock har tiden inte funnits till i och med mitt nya jobb. nu har det dock lugnat ner sig lite, så jag är taggad som fasiken att komma igång på riktigt igen:-)

sköt om dig!!

stora kramen sofia

Inspiration i vitt sa...

ååå vad du är duktig Mariette, du skapar såå fint att jag svimmar. Kram på dig/Ingela.