måndag 17 januari 2011

Målat...

Mera svart! (Och väldigt svårfotat då denna står vänd ut mot gatan, nära fönstret, därav den konstiga vinkeln!)

Goddag!

Vilken dimmig dag det blev idag... Inte utan att man saknar ljuset faktiskt...

Tänkte visa senaste färdiga möbeln till butiken,- nämligen denna skänk i svart. Mycket svart för mig just nu, tycker det är så himla snyggt att bryta av med!

Hur ljuvliga till är inte de gröna krukorna från Sturehofs Krukmakeri?!
Jag tror man behöver färg extra mycket så här i grådisens dagar...

Håller på med fler svarta möbler i verkstan, men sen blir det vitt...måste vara lite av allt! Det eviga problemet är bara att hinna allt...men roligt är det!!! Det är huvudsaken!

Och vad stod jag och målade för färg hemma igår då...
Jo, just det, svart!

ÖNSKAR ER EN FIN NY VECKA!

Mariette

25 kommentarer:

tinajo sa...

Toksnygga krukor, verkligen! :-)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jättesnygga krukor och färgen är en verkligen en vitaminkick!!

Svårt att få fina bilder just nu även fast det är dagsljus..

Önskar dig en fin vecka.
Hälsningar monica

ANETTESHUS.COM sa...

Ser flott ut!!!

Ha en fin ny uke!


KLEM KLEM
Anette:))

Anonym sa...

Hej, Mariette!

Håller med dig det är snyggt att bryta av med svart mot det vita ger lite dramatisk effekt *tycker*.

Lite extra färg behövs verkligen såna här grå tråkdagar så man får lite energikickar. De gröna Sturehofskrukorna är riktigt läckra.

Nyss hemkommen från vattengympan med armar och ben intakta. Attans så halkigt det var rena isgatan bitvis.

En fin start på veckan önskar jag dig!

Kram Renate

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jättefint med det svarta och gröna i kombination. Krukorna är ju verkligen jätteläckra.

Kram F

Vintage House sa...

Här var det svart:)
Underbart snyggt och krukorna ljuvliga....
Ha en skön kväll
kram
sandra

Camillas vita villa sa...

Hej!
Tycker verkligen att det är snyggt med lite svart hos andra men inte hos mig.
Ha det såå bra!
Kram Camilla

Lenas trädgård sa...

Snygg skänk! Var hittar du alla dina fina möbler? Jag är så lycklig över en (1!) hittad hos antikaffären här. De är inte lätta att få tag i.På Blocket finns ibland, men då får man vara först att ringa...
Väldigt fint med de limefärgade krukorna!
Kram! Lena

Husprojekt Drömhus sa...

Oj så fint!! Verkligen snygg skänk & snygga krukor.. :)ha en fortsatt bra vecka Kram Tiina

Barnens Hjältar sa...

Åh vad härligt med lite kontrast till allt vitt (även om jag gillar det med :-))
Ha en fin vecka!

Källeboda lantliv sa...

skitsnyggt med svart och lime grönt ...en fin kontrast ...det är också fint ...fast man är fast i det vita ...så gillar jag detta ...klart att du måste förnya dig du som har butik ..ska ju passa alla kunder ...lycka till ! kram jeanette.kallebodalantliv

Jenny sa...

Hej Mariette!
Wow, vad läckert med svart!! Superfin grön färg på Sturehofskrukorna oxå, den har jag inte sett förut. Jag har några små i en mörkare grön nyans.

Sköt om dig o ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

AnnaHelena sa...

Vilken uppiggande färgkombination!

Signe 1 sa...

åhh de där krukorna är to die for!! ocg hur snygt är det inte med svartmålade saker, gaaahhh;-)

imorrn blir det simning igen, älskar det! sprang i förrgår trots halkan, men det var också underbart, träningsfreak som man är, hihi...

ha det bäst vännen!

stora kramen s

Signe 1 sa...

oj, jag skrev visst lite för fort märker jag;-))

Anonym sa...

Nu gav du mig riktig huvudbry. Har också en skänk som har stått undangömd många år på vinden eftersom den inte passat in i övrig inredning. Var nu på G att sätta ut den på Blocket, men efter att ha sett din svartmålade så får jag nog ta några funderingsrundor till i huset för att se om den inte skulle kunna passa in efter lite makeover.

Mvh Annelie, bloggläsare från Värmland

Viola sa...

Visst är det fint med svart möbler, har bl a en svart sotr tallrikshylla och ett par soffor..och så mina svart järnsängar då :)

DU någon helfigur blir det inte utav mig..men det kommer ett foto i vår på mig i Sköna hem..men det är på lite håll..för säkerhets skull, man har ju passerat bäst före datum vet du..

Ha en fin vecka, kram

Anonym sa...

Jättefint med det svarta mot dom gröna krukorna,älskar grönt att bryta av med.
Vad är det för två små gröna "saker"som står bredvid?Dom var jättesöta!!Finns dom oxå i din butik?
Trevlig kväll & Tack för alla fina bilder du förmedlar.
Ulrika/norrskensnjutning.blogg.se

[ c o y o t e ] sa...

Hej tjejen..

Men du.. såå läckra krukor!!
Skickar du?
Älskar dom !!

Du målar.. Jag målar.. Roligt när det blir klart !

Kram på dig!

Mia

Betty sa...

Ös på bara ! Det är ju bara att måla om igen utifall du ångrar dig.
Sturehofs krukor är verkligen helt ljuvliga !

Kram Betty !

Soltorpsgarden sa...

Hej och tack för kommentar hos mig, jo du har rätt, man lär sig mycket på att vara iväg i ett annat land, och det är ju nu innan man flyttar hemifrån som det passar bäst! Ja visst är det kul med det mörka och svarta ihop med ljust! Det är sååååå snygt, vilken snyg gjutgärnsljusstake!!! Jag älskar dom där brun varta detaljerna!! Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Oj vad du målar, du är så flitig!
Håller verkligen med dig om att det är snyggt med svarta möbler. Här hemma har det också målats om en del till svart.

Ha en underbar dag!
Kram, Jenny

Galleri Hönshuset sa...

Visst är det fint med svart. Och dem krukorna var riktigt fina med sin starka gröna färg. har nålar små grejer här hemma i gult, längtar till våren tror jag =)

ha en toppendag. Kram Pirre

C. Tvillingmamma sa...

Underbara färgklickar!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Svart, det nya vita, bara sååå snyggt och vilken fin svart skänk!! Och så de gröna Sturehofskrukorna, de är vansinnigt läckra!! Mari.