söndag 13 februari 2011

Ord...

En handfull kärlek...

Så var det Alla Hjärtans Dag imorgon.
Det brukar betyda fina teckningar och lite uppvaktning.

Det är alltid roligt att ge och faktiskt alltid roligt att få,-jag erkänner gärna att jag tycker det...(!!)...


Tänkte sätta upp dessa bokstäver på väggen hemma...

Gillar bokstäver, gillar ord...
Vackra ord, vackra dikter eller att läsa ord av dem som förärats konsten att kunna skriva...


 Maria Wine, Eeva Kilpi, Sylvia Plath, Erica Jong, Edith Södergran, Karin Boye... Så många dikter jag har av dem och många andra i mina handskrivna böcker från förr...

*** På den stänga portens handtag
fastnade mina händer
och på mitt hems tröskel
ligger mina tårar frusna till pärlor ***

Selma Lagerlöf

Hoppas ni får en riktigt fin Alla Dag!

Kram Mariette

13 kommentarer:

Norregård sa...

Detsamma!

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Härliga bilder och fint med LOVE...
ha en skön och fin dag du med:)
kram
sandra

fröken knopp sa...

Önskar dig det samma imon o en lyckad försäljningsdag!!

Men visst börjar det bli lite hysteri runt saken?!

Varma Kramar Elin

Karin A sa...

Vilken underbar bukett, härligt för personen som får din i gåva. :) Snygga bokstäver. Kommer bli ursnyggt hemma hos er!

Kul med webbshop Mariette! Jag hoppas dock kunna besöka dig irl någon gång...

Kram Karin

Ljuva Drömmar sa...

Härligt med en bukett som inte är röda rosor...även om det naturligtvis är fint också ;)

Håller med om att det finns så mycket vackra dikter som jag tycker vi borde ta bättre hand om.

Jag önskar dig en härlig alla hjärtansdag! Kramar Maria

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Oj vad kul att titta in hos dej. Har också en butik och gillar ord och texter.

Ha det fint
KramKram
Lotta

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du visar!Önskar dej en fin ALLA HJÄRTANS DAG.Varm kram Rita ♥

STENLYCKA sa...

Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
Raina

ANETTESHUS.COM sa...

Så VAKRE bilder!!!

Ha en riktig fin dag, Mariette:))

KLEM KLEM
Anette

Maria sa...

Hej!
Nu kommer en liten utlottning på Marias Hörna. Och med den vill jag önska en fin Alla Hjärtans Dag.
Kramar från Maria

Designe sa...

Åh så vackert och så fint med bokstäverna oxå! Ha en fin alla hjärtans dag! Kram :)

HEMLÄNGTAN sa...

Hoppas du haft en fin dag! Antar att du haft fullt upp idag, är det inte den här dagen som det säljs mest blommor?
Själv så fick jag min bukett i torsdags och njuter fortfarande utav den.

Kram, Jenny

Källeboda lantliv sa...

kikar in och önskar dig en bra alla hjärtans dag...vilket fint hjärta du visar ..ja små tänkvärda ord gillar jag också ..de säger såå mycket ..kramar på dig ..jeanette.kallebodalantliv