söndag 10 april 2011

Söndag i solen


Hur slut är man inte i kroppen efter en hel dags trädgårdsarbete... Så där härligt trött och seg...
Att städa bort vintern från rabatterna har varit dagens jobb. Och där under löven hade det hänt mycket...

I veckan som kommer måste det förberedas i grönsakslandet.
Mer pensèer och vårblommor ska planteras och trädgårdsmöblerna ska tvättas av. Idag har jag hunnit fräscha upp ett par vita utebänkar i alla fall... Vitt blir ju lite slitet och grönt tyvärr...

På ovanvåningen står en myrten, inte att förväxlas med sin lättskötta kompis myrcine.

Får se hur länge jag kan hålla liv i denna...jag vattnar helst mina blommor hemma en gång i veckan och det går inte med denna raring... 
 Den har redan varit nära döden en gång, därav den lite tunna stilen..*...
 Men en myrten är en MYRTEN...Kanske något till brudkronan?!

Trevlig söndagkväll!

5 kommentarer:

Viola sa...

Ljuvliga bilder som alltid, här är en till som är döööööötrött efter en intensiv men underbar marknadshelg, kram

MITT VITA HUS sa...

Kan inte för allt i världen få myrten att överleva:/

Ha en fin söndagskväll och en härlig start på nya veckan i morgon:)

Kraam

Anonym sa...

God kväll
I vems brudkrona blir det myrten, kanske i din vi är sugna på bröllop.

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina bilder du visar oss...
Jaa, den som ändå fick påta i trädgården, den är full av snö ännu..
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Så fint Mariette!! Ja vad härligt väder vi har haft i helgen, jag har också varit ute och påtat i jorden, man blir helt matt och mör...hihii som ett gympass nästan :-)) Ha nu en fin måndag. Kraaam Paula