måndag 13 juni 2011

Allt det där man gör...





Sitter här med en massa bilder som behöver redigeras innan de kan läggas in i nätbutiken...

Det är onekligen en hel del jobb med datorbiten. Bilderna ska tas, sen ska de in i datorn och redigeras, sedan nästa steg in i nätbutiken... På lilla Tulipa har vi onekligen sett till att skaffa oss mer jobb...
Just nu, denna tiden på året, försöker vi på nån vänster också sköta trädgården bakom butiken och vid bostadshuset.
Och så har vi möblerna som ska målas, det antika som ska prismärkas och bäras ut, blommorna, snitt och krukväxter, ska införskaffas och underhållas (plockas och vattnas och förstås säljas), varor ska hinna flytta runt lite då och då och fyllas på...
Allt pappersarbete ska skötas..., som inte är min grej alls!

Ja att ha eget kräver sin kvinna!
Men jag är så glad för allt jag har och har kämpat för!

Tusen tack mamma för att du är världens bästa stöd!

Det är ingen dans på rosor, men det är livet!

Kärlek/ Mariette

6 kommentarer:

Karin A sa...

Ja du har verkligen många järn i elden men så mycket fint. :) De där skålarna är så fina...kanske slår jag till på ett par när de kommer in i butiken.

Ha en härlig vecka!

Kram Karin

Unknown sa...

Hej!
Så mycket fint här hos dig, har försökt att kika ikapp mig ;))
Jaa, det är allt en hel del att göra som sin egen - har själv varit där och har väl lite funderingar åt det hållet igen... ;))
Rosor är ett måste i min trädgård - försöker att plantera så att det alltid blommar någon sort under hela säsongen.
Ha en skön kväll!
Kram Allis

Norregård sa...

Du är så flitig vännen!!!
Vågar knappt fråga om du har tid att ge mig ett råd:)))
Kika in om du har lust...

Kram Malin

Johanna Stålros sa...

Ja det förstår jag att det måste vara bisy bisy för dig, du har ju så många järn i elden. Så kul att kika in här;) Kram Johanna

LantlivsAnette sa...

Jaa, att ha eget kräver tid..det är som en livsstil, inget som man kan koppla bort..men roligt också såklart !! Du har en såå himla fin butik..
Kraaam Anette

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ja och du gör det helt underbart! Den värmen känns när man stiger in och träffar dig eller din mamma...
arbetet speglar sig hur man känner för det...

Ha en skön sommar
kram wivi