tisdag 19 juli 2011

Det där med semester...jag börjar tro det finns...

"Snajsig" bild på mig bjuder jag på idag!

Hej!

Hur har ni det?

Ovan ser ni hur happy jag är efter en joggingrunda! Kändes nästan som att flyga igår, attans vad snabbt det gick! (och det gör det inte alla gånger...)

Så om du funderar på att börja springa men inte kommit igång, Just do it!

Bredvid mig på bordet nyplanterad gammal skål med taklökar.
Visst blir det fint med gamla pottor och skålar som planteringskrukor?! Denna vackra sak var sprucken och då behöver man ju inte vara lika rädd om den.

Ikväll känns det som en sten av bekymmer fallit bort, (-jag hoppas det i alla fall...).
Tekniska besvär har verkligen förpestat de första semesterdagarna för mig. Och vad kan man göra annat än att kämpa för att försöka lösa det? Inte bry sig går ju inte, ingen annan gör det åt en.
Dessutom i dessa semestertider är det inte lätt att få fatt i folk... Ja, så kan det vara att vara sin egen, fördelar och nackdelar. Det jag behöver mest av allt nu är att varva ner...Komma in i semesterlunken och bara få vara. Inte stressa och oroa sig.
Jag hoppas det går framåt nu!

Idag var vi en stund vid stranden i alla fall.
Bara att sitta där och prata och få fina utflyktstips gjorde att jag kände hoppet om ledigheten och äventyret,- och den lilla lilla semesterkänslan kom krypande...
Snart kanske det känns som sommar i kroppen på riktigt.

Hoppas ni har det bra alla fina som läser här!

Och TACK för att ni skriver så fina hälsningar!

Kram Mariette


13 kommentarer:

annasaramaria sa...

Fina trädgårdsbilder som alltid!! Du ser ut att vara i toppform, önskar att jag kunde motivera mig att sätta igång att springa. Hoppas nu din semester blir skön!!

Åsa sa...

vilken underbar kruka att sätta taklök i...jag känner igen känslan i joggningen, att antingen flyga fram eller så går det tungt..för mig var det tungt idag
ha en fortsatt avslappnad semester
kram Åsa

Vitt hus med svarta knutar sa...

När man har ett jobb som tar upp ens tid helt och hållet, är det svårt att få den där riktiga semesterkänslan som innebär fullständig avkoppling. Jag har inte haft "riktig" semester på många år och har därför svårt att koppla ifrån. När jag försöker trycka undan behovet att ständigt kolla jobbmail och att vara uppkopplad, får jag ont i magen ist. I år har jag insett att jag inte kommer att hålla om jag inte tar ledigt nu. Igår upplevde jag fullständig lycka och avkoppling när jag hörde introt till sommarpratarna och satt och virkade på mina mormorsrutor medan regnet hällde ner utanför=)

Önskar dig sköna semesterdagar!
Kram,
Regina

På Nylund sa...

Härliga bilder du visar! :)

Får hoppas att du snart kan koppla av.

Kram Daniela

Rut och Signe sa...

Ibland är det svårt att få till semesterkänslan men förhoppningsvis infinner den sig snart. Vackra blomster du planterat i supersöt kruka. Min semester gick fort, 2 veckor. Driver ju butiken Rut & Signe nu sedan tre månader och då har man inte så mycket semester att unna sig så här i början. Nästa sommar kanske jag kan unna mig några fler veckor. Kram Marie

Johanna Stålros sa...

Så hurtigt....jag borde jag med- men jag tar det en annan dag;) hihi ha det fint. Kram Johanna

Norregård sa...

Hej!!!
Du behöver verkligen semester så du orkar med hösten:))) Du har ett sån't tempo som få skulle klara!
Bra att träna för orken, jag går stavgång ca 1 timme varje morgon innan frukost:))

Kram Malin

LOPPISLIV sa...

Ska nog ta en löprunda imorgon tror jag bestämt, det är som du skriver, det gäller att "Just do it" :-)) Älgsafarin har vi varit på för några år sedan, jättekul grej och mysigt med att kunna fika våfflor efteråt. Kraaam Paula

Anita sa...

Å jogga e fantastisk. Får masse energi og humøret stiger:)

Nydelige krukke med takløker i.

Ønsker deg fortsatt en fin sommer:)

ANETTESHUS.COM sa...

Så herlige bilder! Får energi bare av å se på deg;))

P.S. Jeg må få be deg om en tjeneste; Slett og legg til http://anetteshus.com på nytt i bloggrollen din. Spre gjerne nyheten på bloggen og andre sosiale medier også. Tusen takk!

STOR klem
Anette:)

Anonym sa...

Hej.
Om nån kan ge inspiration så är du den personen!! Så frisk och glad som du ser ut efter din joggingtur måste ge alla andra en motivation att även börja röra på sig. Jag är själv en inbiten joggare och njuter av varje stund jag får röra på mej. Inspiration ger du även med alla dina fantastiska och vackra planteringar och ideer. Jag njuter varje dag jag läser din blogg. Du är absolut värd en riktigt avkopplande och skön ledighet och sommar!
Kramar Lena R i Hörby.

UlricaA sa...

Härligt med semester och bara få lov att bara vara! Underbart! Ha det gott och bara njuuut! Kram!

Carola sa...

oj vad fint det blev att plantera i den!! måste se vad jag kan hitta här hemma :)