söndag 27 november 2011

Adventsljusstaken i år...


Så var första ljuset tänt,...
denna stormiga första advent...

Tänk som det snöade förra året till advent, men ja, ingen dag är den andra lik!

Och inte heller adventsljusstakarna hemma hos oss!
I år ser den ut så här;
gammal silver skål fylld med enris, silverfågel, långa vita ljus och lite lärk.

Ljussläckare!!!
En så bra grej som alla borde ha! Det är så lätt att glömma ljusen... Tyvärr vet jag ej var dessa är köpta för jag fick dem för många år sedan.

 Under enriset har jag använt lera som jag satt fast ljusen i.
Finns att köpa i en del blomsterbutiker (och varuhus?)

På soffbordet i stora rummet...

Här är det svårt att komma igång idag, aningen segt, men nu ska det städas och bakas mjuk pepparkaka  innan jag ska bege mig till jobbet! Vi har öppet 14-19 idag.

Givetvis ska jag fota lite från julskyltningen också!

PS; Ni som skrivit så underbara hälsningar, jag har skrivit en liten hälsning tillbaka i kommentarsfältet i förra inlägget...det är bland kommentarerna jag brukar svara, och det uppskattas sååå att ni skriver (och läser)!

Önskar er en fin advent!
*Mariette*

25 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Underbar adventsstake!
Önskar dig en underbar adventssöndag!
Ha den bästa dagen ♥
Kram Raina

Waldkind sa...

wunderschön!
herzliche grüße und einen zauberhaften 1. advent!
elvi

Anonym sa...

Ljuvlig adventsljusstake, jag får nog styla om min:-)
Ha en mysig 1:a advent.

Kram

Nathalie Dahlström sa...

Oerhört vacker adventsljusstake!
Tack för den fina inspirationen!

Trevligt Första advent, nu ska jag snart iväg och se bockinvigningen nere på stan, här i Gävle.
Varma hälsningar Nathalie

Camilla/Rufft och Sött sa...

Så vacker!
Är så kul med all inspiration du ger!
Hoppas ni får en hektisk dag på jobbet med många kunder trots stormen!
Kram Camilla

StrandviksVillan sa...

Hej Mariette!
Länge sen jag kommenterat igen, men nu har jag läst ikapp.
Du är verkligen en stor inspirationskälla!! Beundrar din energi och kreativitet :)
Förstår ni hade jättekul med att julskylta! Det sysslar jag också med lite numera, men inte i så fina lokaler som ni har alls.

Gillar din adventsstake väldigt mycket! Ska nog ta och göra en liknande själv, så tack för tipset!

Ha en riktigt fin första advent!
kramar från Ann-Christine

gamla skolan sa...

Helt underbar adventsljusstake !! Nog den vackraste jag har sett !Jag kör på en betydligt ruffigare variant , det ångrar jag nästan nu när jag ser din :)
Önskar dig en fin Söndag , både hemma och i butiken !
Kramar // Susane ♥

Anonym sa...

Fint och inspirerande som alltid. Hoppas att du får många kunder idag
- blåsandet till trots -. Ha en trevlig första advent
/Ute

Angelica sa...

Detta var absolut den vackraste adventsljusstake som jag någonsin sett!!! Jag brukar inte tycka att adventsljusstakar är speciellt vackra men i år kanske jag gör något liknande för den var verkligen superfin.

Ditt vardagsrum ser helt underbart ut! Älskar dina stora fönster och de svarta (?) stolarna - like, like, like :D

Många kramar från ett varmt Mallorca!

EvaB sa...

Så stämningsfullt med silverskål o adventsljus. Bilden på glada dig med granarna är också så fin! Hoppas det kommer många på julskyltningen trots hårda vindar.
Adventskram!

Så Vitt Jag Vet sa...

Det var nog den vackraste adventslsusstake jag sett !
Fiffigt med leran...
Trevlig 1:a advent !
Kraam
Sanne

Casa of Mia sa...

Så fint du har gjort, underbar adventsljusstake! Önskar dig en fortsatt härlig 1:a advent kram

Sussi.Sussinghurst sa...

sikke en fin ide, jeg har netop sådan et "sølvfad" med glas indsats, så jeg tror jeg vi låne din ide - når julebordet skal dækkes. Tak for inspirationen

StrandviksVillan sa...

Hej igen!
Jag blev så inspirerad av dig, så nu har jag gjort en adventsljusstake också :)
Du får kika in hos mig om du har lust.

Ann-Christine

Vikeskärs hem och ting sa...

Väldigt vackert!
Annika

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint du har gjort!Önskar dej en skön och mysig 1:advent.Varm kram Rita ♥

Norregård sa...

Så vackert!!

Synd att jag har så långt annars hade jag gärna kikat in hos Dig idag:))

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
superläcker!!
Hoppas det gått bra idag trots att det blåser så det står härliga till...
Ha en fortsatt mysig första advent!
kram
sandra

Anonym sa...

Vad jag önskar att jag hade din butik här nära mig :) Eva

Marie sa...

Fantastiskt vacker adventsljusstake Mariette!

Hoppas du haft en bra dag i butiken och att du får en mysig kväll!

Kram Marie

mammaxtre sa...

Vilken trevlig adventsljusstake, väldigt fin.

Anonym sa...

Vilken vacker adventsljusstake du har gjort. Fick väldigt med inspisration av den. Ha en härligt fortsatt första advent.

Tusenfröjd sa...

Men så fint då! Jag har en nästan likadan silverskål... ska kanske plocka fram den, putsa lite och göra något adventsfint i den!
Ha en fin dag / Liv

Viola sa...

Vilken underbar adventsgrupp du gjort i den vackra gamla skålen...här är man nu ledig i två dagar...då ska det skötas papper och fixas med lite annat i butiken...så helledig det är man ju aldrig...du vet...ha en bra dag i butiken KRAMAR

Unknown sa...

very nice advent decoration
kisses
simona