måndag 6 februari 2012

Gult ska det vara!


Så var det ny vecka!

En smällkall sådan med snö och sol och frostnupna kinder!

Mitt i allt detta vita tycker jag det gula lyser så härligt!

På helgens kalas var det läge att inviga nya knallgula blusen.
Kommer från Sisters och är en riktigt söt modell med knappar i ryggen. (Mamma, du har tagit blusen bak och fram...)

Fler som gillar gult är IKEA som i februari lanserar sin klassiker bokhylla Billy i klargul och gräsgrön.
Jag tycker det är läckert!!!
Inredningstrenden pekar mot starka accentfärger gärna i kombination med trä och naturmaterial.


Vad gillar du det färgglada?

God måndag på Er! 

20 kommentarer:

EvaB sa...

Så fin du är i nya vårblusen! Här är en till som gillar gult, men det fungerar inte på mig, bara omkring mig.
Ha en Gladgul vecka! Kram Eva

Vintage House sa...

Superfin blus kan dock inte ha gult totalförsvinner i den färgen...
Skulle vilja ha en gul stol till matsalsbordet......
ha en vacker dag
krma
sandra

Allt och/eller Inget sa...

Vilken pigg blus! Gillar knapparna i ryggen och spetstyget. Tack för tipset!

Unknown sa...

Är lite feg...
Gult var min favoritfärg när jag var liten. Hade ett helt rum med gula tapeter med blommor på.
Jag såg den blusen fast i vitt på Sisters. Din var klatchig och snygg!!

kram Anna

Fint o Fult sa...

Det är verkligen en riktig energikick med det knalliga färgerna. I samma möbelverkstad som jag jobbade i 2008 så var Jens Fager där och gjorde prototyperna till sin serie RAW och till min fasa målade han då sin stol knallgul! Ingen använde knallgult då :) Idag fyra år senare kan jag ångra att jag inte köpte en av hans stolar...nu är det helt plötsligt supersnyggt, man behöver bara lite tid (flera år...)att ta till sig det :)

Jättefin blus, lyckos dig som kan bära gult!
Monica

No34 sa...

Verkligen häftig blus! Vackert till en sommarbrun hud i sommar!Gillar starka färger på kläder, men blir ofta jordnära istället om man tittar i garderoben..
konstigt;))
Ha en skön måndag, kram Kate

Lilla Majken sa...

Billy är ju riktigt snygg i gult, precis som du. Jag passar inte i gult.

Ha en fin dag. Kram Therese

Vardaxlyx sa...

Underbart med färg =) Kramkram

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har alltid tyckt om gult, fast kanske inte den starkaste gula färgen så jag välkomnar färgen tillbaka!
Har IKEA gjort ett skåp à la National Geographic skåpet - det var häftigt! Kul att få se!
Agneta kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Ahhh, bara såååå läcker!!! Så snygg, och knappar bak. Ja, ha, ha, iblnad är det inte lätt att veta om de ska vara fram el bak, kanske funkar lika bra, både och... den var hur som skitfin!! Såsom alalt annat, fr pulsvärmare till hallongrottor och ja, jag älskar denna trend, med det naturliga men ändå ngn utstickande färg, underbart! Mari.

Norregård sa...

Hej Mariette!

Nu har jag läst ikapp hos Dig:)
Vilka superfina pulsvärmare, ska genast kolla in där:)

Ha en bra vinterdag!!
Kram Malin

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vilken söt gul blus, kul med knäppning bak!

IKEA-skåpet påminner om Mats Theselius "National Geographic Skåp", en designklassiker:) Fast skillnad i pris såklart;)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Anneli sa...

Du passar så bra i den gula färgen, själv tror jag inte jag kan ha gult.
Men jag har nog inte provat förstås.............
Somrig och fräsch i alla fall.
Snyggt med knapparna bak.

En gul bokhylla tror jag inte skulle passa in här hemma.
Men blir nog en storsäljare hos IKEA.

Kram Anneli.

polkadotpeticoat sa...

I love this yellow dress and the book case is a want!

Ingelas tradgard sa...

Visst verkar det som om färg är på inmarsch i våra hem, i alla fall av mässor att dömma, och visst är det ju härligt (snart har du hela färgspektrat på dina målarkläder).
Ha de gott!!
Ingela

Rut och Signe sa...

Instämmer med en bloggis ovan som nämner att man ibland behöver lite tid att vänja sig vid färger igen. Men jag tycker det är härligt med färg i inredningen igen. Behöver pigga upp oss i dagens samhälle.

Du är fin i din blus också, kram Marie

Anna Stenberg sa...

Du är jättefin i gula blusen! Men det får vara hur trendigt som helst, här kommer det inga knalliga färger över tröskeln! För mig är det inte piggt eller vårigt, bara rörigt och skrikigt! Är inte säker på att familjen håller med dock... =)
Trevlig vecka!

Mamma C sa...

Åhhh, så läcker den var. Man blir riktigt glad av färgen.
Kram Mamma C

Malin`s Diner sa...

Supersöt!

Kram

Anonym sa...

Härlig pigg färg du skiner som en sol! Man blir glad i sinnet av solens färg.

Längtar till vår och påsk!

Kram Renate