lördag 18 februari 2012

Lovely Lördag!

 Vårkänslor mitt i regn/snörusk vädret får man när man ser blommande kvistar som forsythia!

Hej Hopp Lördag!

Full fart i butiken idag! Då är det verkligen roligt att jobba! Vi har virat in presenter för glatta livet känns det som! Verkar vara många födelsedagar...

Själv ska jag också ha lite kalas ikväll. Inget märkvärdigt alls, men ändå en del som det ska fixas med när det är bjudning.

Jag har gjort en efterrätt som är en klassiker i vår familj...
 Den kommer säkert här på bloggen sen, ni är ju många som gillar att testa recepten! (Roligt!!)
 Om man står innanför vår dörr och kikar in så ser det ut så här.., som på bild nedan...

Favoritvasen i den superläckra svart/vita keramiken finns i nätbutiken.

Ska försöka fota mer keramik och lägga in i nästa vecka. Det har kommit påfyllning på diverese, som exempelvis skålar, fat, vaser och muggar i färgerna svart/vitt och den underbara ljusare blå...
Mer utav detta väntas också in under våren...
 Ja, det syns kanske att jag gillar Svenskt Tenn,..fick min lilla present därifrån igår, precis som jag önskade mig!
 Elsa ligger och kollar när jag fotar, (vad gör männskan, jag vill ju ha maaat!!!)

Nu ska jag i alla fall handla mat!
Sen mot hemmet och städa!

Vad gör ni en dag som denna?

Ha det fint!

KRAM!

Uppdatering; Vasen slutsåld! Kommer fler längre fram i vår! Finns för tillfället samma vas i butiken i beige. Ej i nätbutiken ännu!

7 kommentarer:

annasaramaria sa...

Ja, vad gör man en dag som denna....gör minsta möjliga på mesta möjliga tid kanske. Det får nog bli en promenad mellan laddningarna av tvättmaskinen och sedan fixa inför mys till Mello. Ha en fin kväll!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt, så förbaskat snyggt!! Jag älskar din stil, säker och genomtänkt! Och Elsa skulle båda mina Eskil & Sören bli förälskade i=) Mari.

Dröm vid havet sa...

Jätte fina bilder & fin blogg!
Ha en bra helg /Carola

Norregård sa...

Ha ett mysigt kalas du flitiga:)

Kram från Norregård

ANETTESHUS.COM sa...

Ah! Dette var nydelig!

Fortsatt fin helg!

KLEM KLEM
ANETTE

Viola sa...

Vackert...det gula och det svarta, ha en fortsatt skön helg, kram

gamla skolan sa...

Verkligen fint Mariette !! Vasen är underbar , jag har lite i samma serie , skålar och kannor !
Önskar dig en fin Söndag från ett grått Skåne .
Kramar // Susanne ♥