söndag 25 mars 2012

Hemma hos Martin & Rebecka!

Barnens kusin Novas rum med superhärlig rosa tapet från PIP Studio, hemmagjord fin lampa och så dessa vackra vitmålade brädgolv...bara älskar det!


 Godkväll!

Vilken vacker solig dag vi njutit av idag!

Måste bara visa er lite fler bilder innan dagen är slut!

Igår kväll var vi bjudna på supergod mat och trevligt sällskap till min lillebror och hans familj.
De köpte för ett par år sedan ett hus som krävde "typ totalrenovering". Så givetvis har det lagts massvis av tid och energi på detta...

Nu började de bli ganska färdiga på ovanvåningen så jag frågade om jag fick ta lite kort... 
Det som fortfarande fattas här uppe är lister, trapp som ska färdigställas, liten toalett med svart/vitt rutigt golv osv men det funkar ju utmärkt att ta några kort ändå...

Tyvärr hade det börjat skymma så färgerna blev inte alldeles klara och till sin fördel, men ni ser ju ändå...
Jag tycker det blivit såå fint!


Och när jag fotade i Novas rum var det en som stod utanför och upprepade;
 "Kom och titta i mitt ljum.."  (att jag inte kunde bli klar fort nog var uppenbart, ivern visste inga gränser!
Jag menar eget rum, det är grejer det!!!)

 "KOOOOOOM DÅ!"


Noels rum!


 Stolt är bara förnamnet...sötnosen!

 Och sen visade han hur man kan ligga i sängen och läsa en liten saga...

Sovrummet...


...fler coola lampor som Rebecka gjort!
Bara den stora glödlampan som fattas där...

Gammalt lampskelett som spraymålats och ny texytilsladd har köps. Eftersom sockeln var lite för liten har Martin fixat det hela till att passa med en botten av en konservburk!



 Liggande vitmålad panel på väggarna och de gamla brädgolven har plockats fram och vitmålats.
 Nya fönsterbrädor från Veinge Specialsnickeri...
Här ska det på plats sänglampor mm, men älskar allt det vita och det snygga svarta till!

 En platsbyggd hörna i köket att sitta och mysa i...står på min önskelista men tyvärr har vi för litet kök...
Svartlaserat brädgolv och kök IKEA.

 Lövbiffsgryta och hasselbackspotatis, sååå gott!!!!


Ljusmys på loppisfyndad sekretär/skåp



 Sen blev det ljusshow med såpbubblemaskiner!
Står nu på Erics önskelista!
 Det var hightech det!

Nova och Eric i farten...

Ja det var en liten kik hemma hos Martin och Rebecka det!

Missa nu inte sista chansen att shoppa fraktfritt i nätbutiken för denna gången!

Mysig kväll där ute!

3 kommentarer:

Cattis sa...

Hej!

Ni verkar ha haft en toppendag.

Jag gillar verkligen stolen med Lilla My, var kan man köpa den? Skulle vara kul att ge till ett av mina barnbarn som älskar Mumintrollen.

Jag har också haft en bra dag, titta gärna in på min blogg.

Cattis

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket vackert hem! Och vilken fin dag!
Agneta kram

Casa of Mia sa...

Vackert hem och så fina barnrum, kram