måndag 30 april 2012

Välkommen sköna Valborg!

 Hemma denna morgon,
vackra ljuvligt doftande longiflorum i favoritvasen!


Hej Fina Valborg!


Hur mås det idag!
Kanske är ni rent av lediga och har sol på himlen?!

Här skiner solen äääntligen idag, men det är jobbet som gäller och barnen har skola som vanligt!

Idag har vi öppet till kl 16 i butiken, sen blir det valborgsbrasa ikväll så klart!

På tal om att fira saker så när jag var liten så hade jag namnsdag idag på Mariana dagen. Namnet Mariette fanns nämligen inte med i kalendern...då får man leta upp närmsta liknande namn(!?) så att man KAN bli firad!

Rättvisa är ett ledord när man är liten och gillar paket....*haha*...



Ha en strålande dag där ute!

KRAM!

8 kommentarer:

G:a Affären sa...

Så snyggt det är med vitt och svart i inredningen!
Jag tycker vi håller fast vid traditioner; grattis på namnsdagen Mariette!
Kikade på ditt inlägg från trädgården, äntligen får vi stoppa fingrarna i jorden. Spiralklippta buskar var en fin inramning till odlingslådorna.
Önskar dig en fin Valborg!
/Cia

Casa of Mia sa...

Så snyggt! Ha en Valborg, kram

Norrfrids Eija sa...

Här jobbas det också, men barnen är lediga, så skönt för dem! Ikväll blir det gårdsbrasa här också!
Ha en skön valborg, Mariette!
Kram Eija

Elna sa...

Fina bilder med min önskevas *ler*. Du får också ha en riktigt skön Valborg.

Kram
Elna

Mejrams! sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt skön Valborg! Själv håller jag på att gräva upp trädgården, eller rättare sagt gräsmattan. Här ska planteras./Kram Merja

No34 sa...

Då säger jag "Grattis på namnsdagen" till Dig, och önskar Dig en trevlig Valborgsmässoafton!! Kram Kate

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en underbar Valborg!

Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar på låtsasnamnsdagen! Min bästa flickkompis hette också Mariette och det var ett så ovanligt namn. Men väldigt fint!
Agneta kram