tisdag 15 maj 2012

Lite "Carrie knut" och blonda lockar...


Godkväll!

Idag var jag hos bästa Johanna igen, på Salong Fina i Knäred.
 (Ja, jag ger henne gärna lite reklam för jag tycker hon är så duktig och för att hon är en supergullig tjej!)

Det var dags för sommarljusa lockar och att bli lite ompysslad, -det är ju så skönt att gå till frissan...
 Tex att få massage i hårbotten hur underbart är inte det?!

Som bestämt blev det blont.

Och eftersom min söta frissa varit på kurs kvällen innan och var tankad med ny inspiration när det gäller uppsättningar så var jag "försökskanin".
Vi kom överens om en Carrie knut, fast min sattes på sidan, och så ett par långa slingor som virades runt och tada där under gömmer sig faktiskt en sk donut!

(En rund mjuk ring som man kan dra ut håret igenom och som ger den där Carrie "Sex and the City" knuten som blev så poppis när serien kom!)


Luggen formade hon som en våg snett bakåt...
Kul att prova lite nytt, eller hur?

Ikväll kollar vi hockey igen!

KRAM
M

11 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Wow ! Vilken pingla... Ja nu på sommaren så vill man vara ljusare .. Håller med .. Igår var jag hos frissan och blev ompysslad .. Du är snygg iallafall ! Kram Jeanette

Anonym sa...

Bella.

House number 11 sa...

Snyggt! Färg och frisyr, lovely!
Kram Jenny

Jessica sa...

Ja visst är det härligt att bli om pysslade och tur nog är min frisör en av mina närmast kompisar så ibland få jag lite fix bara för att:-) Jätte fin färg och uppsättning Kram Jessica

Anonym sa...

Det är underbart att bli ompysslad av frissan! Jag ska dit den 1 juni. Snygg brud med fin färg och uppsättning. Jag hade tidigare ibl donut men det blev ingen tjusig carrie-knut mer flygvärdinne-knut.

Ha det bäst!

Kram Renate

Mamma C sa...

Skönt att bli lite ompysslad i håret ibland. Hon är jätteduktig din frissa. Det var en jättefin uppsättning du fick.
Kram Mamma C

Karin A sa...

Åh så fint det blev. Det är verkligen härligt att bli ompysslad hos frisören. :) Jag längtar tills jag ska dit om två veckor...Kul att testa något nytt också!

Ha en härlig kväll!
Kram

Cattis sa...

Du blev verkligen jättefin efter ditt besök hos frissan!

I morr´n är det min tur att gå till frissan, få se vad det blir...

Kolla in länken till en tävling på min sida.

Kram Cattis

Casa of Mia sa...

Snyggt, vilken jättefin färg, kram

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Jättesnyggt och så vårfräscht! kram

Anonym sa...

Gud vilka snygga slingor. Du passar jättebra i dom.