tisdag 21 augusti 2012

Mera Hinza och lite tankar...



En sak som slog mig på mässan i helgen var att det ändå är fantastiskt att jag kan gå och handla utav många av mina drömleverantörer fast att jag har butik på så liten ort.

Och det som gjorde mig väldigt påmind om detta var att man hela tiden vid inköp av leverantörer får frågan;
Var har du butik?
När man svarar Knäred är det inte många som känner till det (fast några gör absolut det, sommarhus, släktingar mm).
Sen får man förklara vart det ligger och i samma veva brukar jag säga att det är ett litet samhälle.

Vid dettta svar var det bla en säljare som sade;
"Jag kommer från en liten håla!"
"Jaha," sade jag, "hur många bor där då?"
"30 000", svarar hon.
"I  Knäred bor det knappt 1200 personer", var mitt svar.

Och med det menar jag att det är så himla häftigt att jag faktiskt kan handla allt det där jag gör fast att man bor på så liten ort.
Det hade jag aldrig trott för några år sedan!

Och anledningen till att jag kan det stavas ju internet!
Tack vare att ni är så många som läser bloggen som sen hittar hit, som handlar i nätbutiken... Det gör att gränserna suddas ut och det gör mig såååå glad.
För då är man helt plötsligt inte låst till den plats man är och verkar på.

Nu har vi fått påfyllning av de härliga Hinza väskorna!
Min absoluta favorit som hänger med mig till jobbet, till matbutiken mm.
Perfekt att lasta i och står snyggt på pallen i köket när jag kommer hem!

Väskorna finns förstås i nätbutiken!
(under Inredning/detaljer)




Ha en toppendag!

KRAM

5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Jag blir jätteglad för din skull att det fungerar så bra! Men jag förstår att framgången inte kommit gratis, utan genom mycket arbete och målmedvetenhet. Du förtjänar detta! Och samtidigt gör du många människor glada genom din blogg! Keep going! :)

Kram // AH

Mamma C sa...

Förstår att det känns underbart att lyckas så bra. Det du visat från din butik här på bloggen är så fint.
Kram Mamma C

Anna-Karin sa...

Mariette!
Du kan gå där och handla - för att du är så bra och är värd det!
Din ödmjukhet, envishet, beslutsamhet och goda smak - har tagit dig dit du är.
Jag hoppas jag får möjlighet att besöka den där lilla orten med 1200 invånare. I min förort, där jag bor, blev vi nyligen 40 000. Förort! Ja men du förstår väl.
Nej, jag längtar till något mindre....

Ha en härlig dag! Sträck på dig och njut av framgången. Det är du värd i massor!!
Kram/Anna-Karin

Mariette sa...

Åh tack fina Anna-Karin för de snälla snälla orden!
Jag tar dem till mig och blir verkligen jätteglad (och lite rörd)...!

Kram Mariette

Karin Bachstätter sa...

Vilka underbara bilder du tagit på Hinza väskorna!

Hinza kommer för övrigt också från en liten kommun på landet - Perstorp med 7000 invånare. Så visst kan även små orter föra något stort med sig!