måndag 6 maj 2013

I vår trädgård...

Förra sommaren...
 
 
Hej på Er!
 
Vilken härlig försmak på sommaren vi fått dessa senaste dagar!
Nu växer det så det knakar ute i trädgården.
 
Både maskrosor och växter har fått full fart))!
Odlingslådorna börjar äntligen få lite fröer i sig och många tomma krukor väntar på att flyttas ut och planteras med härliga sommarblommor.
 
Jag såg tex att mina hostor (funkior) som jag älskar i alla möjliga färger har vuxit en bra bit sen igår. Deras spjut sticker upp ur rabatterna och ganska snaaaart kan man plocka av dem som grönt till vackra buketter... (För övrigt en av de finaste perennerna man kan ha som kombination till alla möjliga andra blommor om ni frågar mig)
 
Bara för att jag längtar efter mycket trädgård nu så blir det en liten bildrepris från förra sommaren i vår trädgård...
 







 
Humlen klättrar mot himlen och paradisträdet blommar för fullt...



En utav alla planteringarna förra året.
 Denna stod i ett hörn av grönsakslandet och var planterad med palettblad, dahlia gul med svarta blad och limegrön helichrysum.
 
Älskade blommor!
 
Ha en fin kväll!
(här blir det hockey!)
 
Kram!

4 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

Underbar trädgård, förstår att du njuter där. Här hemma har vi inte gjort iordning den ännu, har haft fullt upp med att bygga huset. I sommar kommer det dock att bli ett utespa med trädäck runtom, alltid en början.
Kram

Ekenäsliv sa...

Åååååå jag dör vilken trädgård!!!!
Vi har ett gediget arbete framfrö oss med vår kan jag säga;-) Men iår får jag sköta det själv, min man ska bygga garage;-)
Vi har dränerat och det har satt sina spår, men planer har jag och man får ju ta lite i taget:-)
Natti natt!!!
PS: Jag blir helt hänför av dina vackra bilder i alla dina inlägg!!
Kram Anna

No34 sa...

Tänk att man nästan kan glömma bort från varje år hur trädgården såg ut året före... Så blickar man tillbaka på bilderna och bara njuter! Sommarens blommor är verkligen en glädjespridare!
Njut av dagen bästa Mariette, kram Kate

G:a Affären sa...

När jag ser din trädgård blir jag helt hänförd, och husfasaden till är så vackert! Vilken miljö!

Kramar
Cia