måndag 16 september 2013

Att förnya höstgarderoben...

 
 Kavaj Holly & Whyte, Lindex, currygul sjal och bordeaux färgade skinnhandskar H&M, jeans Nudie Hans & Hennes Markaryd, kängor H&M.
 
 
Hej nya vecka!
 
Så var det höst med besked.
 
Igår var det regn, blåst, grå himmel och löv som virvlade till marken...
 
Det om något inspirerar väl till att göra garderoben lite höstigare...
 
Så Olivia och jag passade på att åka och shoppa lite höst.
 
Så kul att nu börja titta på andra kläder än sommarens... Att klämma och känna på handskar, sjalar, jackor, mjuka mysiga stickade tröjor, prova kängor och längta efter mörka murriga färger även på kläderna...
 
Och så klart så handlade vi.
Mitt bestod mest av färger som curry, bordeaux, mullvad, crème och svart...
 
Personligen så tycker jag att Lindex kollektion Holly & Whyte är superfin denna säsongen.
Jag har köpt något från den serien innan men i höst var den verkligen kanonsnygg och passar mig utmärkt.
Så givetvis blev det lite plagg från den och en del annat...
 



 
H&M hade som vanligt många fina accessoarer,
- plus skor faktiskt!
 
 
Ha en fin dag!
 
(Många fina smycken kommer att skickas med posten idag efter helgens fraktfria erbjudande!)
 
Kram Mariette

7 kommentarer:

Maria i Lilla villa vita sa...

Vilka fina kläder du fann!

Kavajen ska jag verkligen kika på!

Vackra du!

Kram Maria

LOPPISLIV sa...

Kavajen ser ursnygg ut, passar söta dig perfekt! Måste nog in en sväng inom Lindex i veckan och kika in nyheterna :-) Tack för tipset!! Kraaam Paula

Dr Molly sa...

WOW ursnyggt! Så kul att du lyfter fram lite kläder som alla kan ha råd med! KRAM

Lilla Majken sa...

Superfint!

Ekenäsliv sa...

Supersnyggt!!!
Natti!
Kram Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja nu gäller det att se efter vad man har i höstgarderoben och vad som behöver kompletteras med. Det gäller ju att ha lite mysiga kläder att pigga upp sig med under hösten. Snygg kavaj!
Kram,
Regina

Mamma C sa...

Jättesnyggt, kavajen var superfin. H&M har bra skor tycker jag.
Kram Mamma C