onsdag 9 oktober 2013

Glödande färger, och att blicka framåt...


 
Veckorna rusar...
 
En del i familjen pratar redan om julklappar...
Jultidningar har börjat dyka upp...
IKEA har redan börjat sälja adventsstjärnor såg jag i helgen..
 
Och samtidigt vill man bara njuta av den vackra tid som är nu, eller hur...
 
FAST, jag tjuvstartar gärna med lite amaryllis, som blombilen började sälja denna veckan...
Och när de underbara echeveriorna med rosa kanter, som jag också förknippar med både höstarrangemang och jul, kom denna veckan så var det också lycka och förnimmelse av allhelgona, granris och jul och dekorationer som flög förbi i huvudet och man bara kände
 ååååhhh...
Jo, jag tjuvstartar gärna...
 
Läste att julhandeln startar redan den 15 oktober (baserat på julrelaterade sökningar på Google enligt Klarna)
Så nog är vi tidiga...
 
Även om man mest av allt vill vara i det som är nu...
 
Så är det dock med en längtan och en förväntan
 om den mysiga tiden som ska komma,
för det är alla förberedelser och mys innan som är bäst tycker jag...
 





Oktoberhälsningar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv vill jag INTE ha julpynt redan (som jag möttes av på Åhléns idag)!!! Jag vill bara njuta av den helt otroligt fina höst vi haft så länge det bara går..... Fast, en liten amaryllis är väl okey ;)

Ann-Britt

Min plats i solen sa...

Underbara bilder som alltid och vilken härlig höstkänsla. :)

Här njöt vi av 20 grader och strålande solsken igår. Sommar mitt i hösten. Kanske därför jag vandrade förbi julavdelningen på ICA utan att stanna igår. Nu vill jag bara omfamna och njuta av hösten en stund. Men om någon vecka då det är beckmörkt på morgonen och mörkret sänker sig redan på eftermiddagen, då kommer jag att stå där och njuta av förväntan inför den kommande julen. :)

Kram på dig♥