lördag 25 januari 2014

Bambustege...

 
Bambu är så fint tycker jag.
Passar liksom in överallt.
 
Från House Doctor har vi fått hem bambustegar i svart och natur och även stolar i svart bambu.
 
Tog hem en naturfärgad stege till sovrummet då jag tänkte det kunde vara bra att ha till både lite kläder och tidningar...
 
 

 
Jag har en massa inspiration till att fixa och ändra hemma.
Det har jag visserligen för det mesta, det som brukar saknas är tiden, men just denna tiden på året behöver man boa in sig.
Vädret och kylan gör att det är extra viktigt att få pyssla och greja inomhus.
Så just nu väntar speglar på att komma upp, krokar ska på plats, mattor ska bytas...
Sånt som inte kräver stora ansträngningar men gör ganska stor skillnad.
Och ofta räcker för att det ska kännas nytt och fint.
 
En sak jag funderat på ett tag är om jag ska måla skåpet som skymtar här på bilden i svart... Och behålla insidan vit.
Har inte riktigt kommit till skott... Men vem vet... Kanske, kanske inte...
 
 
Idag tänkte jag ge mig ut på en blåsig, kall joggingrunda i snön...
Det är bara att kämpa!
Efteråt är det underbart!
 
Ha en fin lördag!
 
Kram!