lördag 15 mars 2014

Att summera en vecka...

 
Hej denna blåsiga soliga lördag!
 
Det kanske är lite tidigt att summera en vecka redan på lördagen, men det gör jag ändå.
För detta har varit fjädrarnas vecka, och det har varit helt galet... Jag tyckte de där fjädrarna var otroligt vackra men trodde aldrig att de skulle få sånt gensvar från er!
Hur kul som helst.
När det var som ruschigast satt jag och tog beställningar på telefonen samtidigt som ordrarna bara vällde in i nätbutiken...
Helt galet, men kul!
 
Nu fick vi hem två nya färger igår.
Nämligen fjäder sicksack som är jättefina i grå, svart, vita naturfärger...
 
Jag har satt ett ris i uterumet hemma med dessa.

 
Efter att jag tagit denna bilden fyllde jag på riset med några av de lite större Fjäder prick, som säljs styckvis (de andra säljs i buntar om 12 st fjäderknippen i en paket och är precis lagom till ett ris tycker jag).
 
 

 
 
Ny färg som kom igår på blomsterfjädrarna var gul.
Jättefin mild färg...
 



 
Nya gammelrosa och vita strutsfjädrar kom också hem...
 
Visst är de vackra...
 
Det är något poetiskt över fjädrar,
så är det...
 
Och det passar min själ alldeles utmärkt, för det är jag också....haha...
 
Ha en mysig lördag!
Vi ses!
 
Kram!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag undrar varifrån fjädrarna kommer? Tänkte på att fjädrarna kan tas av fåglarna på två sätt, dels tas om hand vid slakt eller genom plockning av levande fåglar och det senare alternativet behöver man inte vara Einstein för att fatta att plockningen är fruktansvärt plågsam för fåglarna. Men jag hoppas att du har kollat upp det. Ha en bra helg!

Tulipa sa...

Hej!

Fjädrarna plockas efter att fågeln är slaktad.

Med vänlig hälsning Mariette