lördag 3 maj 2014

Victoria`s Secret och fun shopping!


Lite Victoria`s Secret shopping à la New York...
 
 
 
 
Söndagen vaknade vi så till en ny sol och lördagens eftermiddags småskurar var borta.
Efter frukosten på stamstället blev det promenad upp mot Fifth Avenue.
Lite småshopping och guidning stod på schemat och sedan skulle Minette åka hem till familjen i Madison New Jersey där hon jobbar, för då var hennes ledighet slut. Mamma Linda och Melvin skulle också hänga på.
Det innebar att jag och mina barn fick vara ensamma resten av dagen i NY.
 

 
Snyggt, rent och prydligt var det i denna stad.
Massvis av vackra blommor, som givetvis inte kunde undgå mitt öga, och återigen var det liksom lite som på film när man hamnade i små fina parker och under blommande träd och så de gula taxibilarna som kom susande förbi...
Vem kan låta bli att älska något sådant...
Inte jag i alla fall!
 
 
Papperskorgarna var ju snygga de också!!!
 
 
NY Public Library.
Här var det modefotografering när vi gick förbi, inte just på denna morgonbild dock, och modellen var helt klädd i det knalliga gula som är så modernt nu, från topp till skor! Så himla snyggt!
 
 
När Minette, Linda och Melvin skulle iväg till tåget följde vi med dem till stationen, Penn Station, som visade sig ligga alldeles bredvid Madison Square Garden där det snart skulle starta en hockeymatch mellan New Yorks eget lag New York Rangers (slutspelsserie mot Philadelphia) så vi hamnade mitt i smeten bland alla fans som kom tjoande i sina lagtröjor. På väldigt många stod det Lundqvist, (deras stjärnsvensk till målvakt!), och det var allt lite roligt att se... Det var fest och glädje!
 
På Penn Station köpte vi biljetter för att vara förberedda inför nästa kväll då vi själva skulle ta tåget ut mot Madison...
 
 
Seeen, äntligen, till Olivias lycka styrde hon och jag och Eric kosan mot Victoria`s Secret.
Kan säga att jag var inte så såld på deras grejer innan men butiken var ju absolut en upplevelse!
Och visst var det snyggt och frestande och doftade förföriskt gott allting...
 
 
Butiken; lite som en fashion show....
 


 
Så klart man shoppade här...
Så nu äger även jag deras Body Mister och Body lotions och superläckra necessärer... Massvis av candy för en tjej fanns det här det vill jag lova!
Priser? Tex en Body Mist som kostar runt 120 på Lyko (nätbutik) kostade här knappt 35 kr...
Så visst är det billigt jämförelsevis med Sverige.


 Eric fick ha tålamod...
Här i en lugn hörna på ovanvåningen... Annars mycket folk överallt här inne.
 
 
Tog sin lilla tid på detta ställe...
 
 
Men sen gav vi oss iväg mot nya butiker.
Nu när "guiden" lämnat oss fick vi lära oss att lokalisera oss själva men det gick över förväntan. Jag var nästan lite orolig hur vi skulle hitta, men som tur är har jag faktiskt bra lokalsinne (haha...lite skryt..men sant) och snabbt styrde vi från Avenyerna till målen vi ville utan större konstigheter.
Skönt när Avenyerna och Streetsen trillar ner med polletterna i huvudet så man fattar hur det hänger ihop för det är väldigt logiskt egentligen och snabbt lär man sig i vilken ordning det ligger.
 
 
Vi studerar kartan))!
 
 
En riktigt mysig shoppingdag hade vi.
Det köptes kläder, smink och skor...
För bra priser mot här hemma är det, inget snack om saken och jag ångrar ingenting jag köpte! Bara det jag inte köpte... Men nog är vi nöjda. Fick mycket snyggt med oss hem! Som ett barn på julafton var man när man fick packa upp sin resväska här hemma...
 

 
Vi avslutade kvällen i folkmyllret på Times Square och Broadway, barnen och jag.
Linda och Melvin kom tillbaka till hotellet sent på kvällen och nästa dag blev vår sista i New York innan vi åkte mot en dag i Madison och den amerikanska familjen.
 
Men, mer om det i nästa inlägg.
 
Kram från mig!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fantastisk dag ni verkar ha haft i NY! Ha det bra!

Källeboda lantliv sa...

LÅTER SOM DU HAFT DET UNDERBART DÄR ..JA MINA TJEJER BARA ÄLSKAR NEW YORK ..HAR MASSOR AV VICTORIA SECRET PRYLAR MED HEM ..KUL ! SPECIELLT NÄR DET ÄR SÅ BILLGT ! KRAM JEANETTE

Malin`s Diner sa...

Wow wow wow och mer wow! Vill också åka Over there och storshoppa ju!

Kram kram