tisdag 1 juli 2014

Smultronmuffins och andra godsaker...

 
Det är mest detta jag gör dessa dagar...
Alltså bakar.
 
Idag är det Leilas Smultronmuffins med kardemumma som gräddas på löpande band.
 
Igår bakade jag Jordnötskakor med vit choklad och Choklad och Kanelhjul av Caroline Ahlqvist, vinnaren av sista omgången av Hela Sverige Bakar.
Jag har också hunnit baka ett par andra favoriter som numera är klassiker på vårt fikabord under Knäreds Dagens servering.
 
Jag har "ärvt" min mormors gamla ugn och den fick verkligen ett nytt liv här i butikens kök istället för att skrotas.
 
I eftermiddag blir det Jan Hedhs Kolasnittar som ska gräddas...

 
Smultron i söt klassiker från GreenGate, finns i min butik och nätbutik.
 
För övrigt så är GreenGates senaste katalog med höst/vinter 2014-2015 så fin och inspirerande. Jag älskar deras "gladstil". Den är söt, klassisk och bara så där lite lite lagom romantisk...
 
Vill ni komma till Knäred och fika är det på lördag mellan kl 10-16 som vi har servering ute på gården.
 
Ha en god dag!
Mariette

Inga kommentarer: