söndag 31 augusti 2014

Att säga farväl Augusti


 På matbordet denna regniga blåsiga augustisöndag...
Mina fina underbara Enjoy Candles från nätbutiken, marmorbricka antik och lite höstigt plock från trädgården...
 


 
 
Hej!
 
Hoppas ni haft en riktigt skön helg!
 
Den har ju bara som vanligt gått alldeles för fort men idag är det dags att säga farväl augusti och snart hej september.
Denna soliga sommar har inte varit till besvikelse och man får bara hoppas det finns många fina dagar kvar. En indiansommar hade varit härligt...
 
Idag har vi tjejer fyllt på höstgarderoben med bla skor, höstiga färger på lite kläder och unnat oss en god fika.
Så vädret idag kan jag inte egentligen påstå att jag haft ont av.
 
Men nu är det skönt att kura inomhus för det mörknar så snabbt när vädret inte är bra...
 
Ikväll blev det i alla fall god middag i form av lövbiffsrullader med fyllning av skinka och mjukost med aprikos som fick puttra i krämig sås, potatis, gelè och en stor blandad sallad.
Mat som passade vädret kändes det som.
(tack Linda för tips!)
 
Det kändes även som att matbordet behövde lite enkelt höstpiff och därför sprang jag snabbt ut och plockade lite att lägga runt ljusen på brickan. Blev så där enkelt fint som jag gillar.
 
Nu är det egentligen bara en äppelpaj som saknas också för att kura in sig totalt i höstmys!
 
Trevlig kväll!



Inga kommentarer: