söndag 9 november 2014

GreenGate, nybakat och Fars Dag.

 
Provbakat ett nytt recept på en jättegod kaka/vetebröd...
 
 
Hej Fars Dag!
 
Hoppas den varit riktigt bra för er!
 
Jag har haft en produktiv dag.
 
Min plan var inte att ändra om i stora rummet men det var vad som skedde.
Jag fick en idè angående hur jag kunde ändra soffornas placering när jag för några veckor sedan tittade på Äntligen Hemma.
Den tanken har grott och idag bestämde jag mig hastigt och lustigt för att prova så det har jag ägnat en stor del av dagen åt.
Att möblera om och komma i ordning i vårt största rum här i huset.
Tom pianot har fått flytta på sig!
 
Och bästa berömmet är väl ändå när först Olivia kommer in i rummet och säger "Mamma vad bra det blev".
 
Sen nu ikväll när Eric äntligen hann se efter att ha varit upptagen fram tills nu så kommer han till mig där jag satt mig framför datorn och säger "Mamma, vad fint det blev i stora rummet".
Men TACK gulliga barn som ger beröm fast att jag inte ens frågat vad de tyckte...
 
Får väl se vad mannen tycker när han kommer hem...
 


 
Nu har vi precis kommit hem efter att ha varit och ätit god Fars dag middag hos min mamma och pappa.
 
Jag hade bla med mig kakan, eller vetebrödet är kanske mer korrekt namn!, som jag provbakat och som jag tror att jag kommer att baka inför kurserna i butiken som nu närmar sig...
Den var riktigt god med ljuvlig fyllning och lite saffran i degen.
 

 
 
 
Två ljuvliga nya kökshanddukar från Greengate finns nu inlagda i nätbutiken.
 

Nu ska jag slänga mig i soffan och ladda för en ny vecka!
 
Kram Mariette

4 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Vad roligt! Jag håller med dig - när barnen spontan-berömmer på det där sättet - då vet man att det är ärligt! Hoppas mannen också blir nöjd! :-)

Kram // AH

Hanna sa...

Kan man möjligtvis få se bilder på denna lyckade ommöblering? Det skulle vara kul.

/Hanna

Tulipa sa...

Hej Hanna!

Absolut!
Men idag hann jag inte fota det.

Med vänlig hälsning Mariette

tina.t sa...

Vilken fin blogg du har :) Den där kakan ser fantastiskt fin och god ut - är receptet hemligt?