lördag 15 november 2014

I stora rummets ena hörna...

 
God eftermiddag.
 
Nu kommer mörkret krypande igen, så här klockan fyra på eftermiddagen...
Jag har precis tagit mig en joggingrunda i skogen och den var blåsig och ganska trist, fast väldigt skön ändå! Ja ni vet, bara man kommer ut så blir det ju alltid bra ändå på nåt sätt.
Sen är det så mysigt att komma in i värmen och ljuset igen!
 
Jag möblerade ju om förra helgen i stora rummet.
En liten hörna av det får ni se idag.
Det satt barn i sofforna och de ville inte vara med på bild och dessutom hade det börjat skymma men här syns lite i alla fall...
 
Jag älskar hur vi har möblerna nu. Någon tyckte det var mindre bra så vi får väl se om det ändras tillbaka. Det är ju bara att möblera om igen i så fall.

 
Ända inpå mot fönstret stod tidigare Howardsoffan.
Jag ville gärna ha ut den en bit för att kunna komma fram till fönstret och även gärna ha ett bord där och det fick plats!
Soffor, TV, bord, fåtöljer, allt fick ta ett kliv "framåt".
Och borden utefter väggarna i rummet fick byta lite platser...
 
Liksom solspegeln som bytte vägg))!
(Det svarta bordet vid fönstret hade jag innan rakt fram i bild, allt går att snurra runt efter behag är mitt motto!)
 
 
Stolarna med silverkuddarna stod innan ommöbleringen på var sin sida om vårt vita vitrinskåp borta vid matbordet. Nu platsade de här. Jag gillar när saker är i par och när det är lite större saker, som tex stora krukor, stora fat, höga ljusstakar...annars bara försvinner det i vårt stora rum.
 
 
Här hade jag kört bort ett barn...haha...
 
 

 
Korg för kuddar och filtar, så klart!
 

 
Allt på bänken är från min butik, så väl antikt som nytt.
Solspegeln är en favorit, liksom Enjoy Candles som kickar igång med sin timer nu när skymningen kommer, och blommor efter säsong så klart!
Här två amaryllisar.
Maffigaste blomman just nu.
 
Ha en riktigt mysig kväll.
// Mariette

2 kommentarer:

Drömmen om ett hus på landet sa...

Var har du köpt solspegeln?? Precis en sådan jag skulle vilja ha över sängen...//Jeanette

Tulipa sa...

Hej Jeanette!

Solspegeln är även den från min butik.

Med vänlig hälsning Mariette