tisdag 16 december 2014

Hej från blomsterverkstaden!

 
Hej mitt vinterland!
 
eller ja...
 
Hej gråväder är väl mer korrekt!))
 
Jag blir tom glad när jag hör att de pratar om blötsnö nu eftersom det är det enda som verkar gå i vinterns tecken.
 
Nåväl.
Det är ju som det är, man hinner inte tänka så mycket på det där med vädret men det lockar inte supermycket till några promenader eller joggingrundor när det blåser och regnet piskar ansiktet... Fast vädret är sällan det som hindrar mig om jag ska göra något...(bara åskan!)
 
Ovan skymtar en godbit som vi fått hem igen.
Den magiskt fina taklampan med träkulor från Olsson & Jensen.
 

 
Och så alla dessa ljus som är så vackert att tända och som skimrar genom decembers mörker...

 
Mossade hyacinter med hjärtan om halsen är inte fel att ge eller få...
 
 
 De fina Enjoy ljusen med röda rosetter, en fin julgåva.
 
 
Tulpaner på lök i Tine K ljuskoppar...
Dessa ljuskoppar som är lika underbara att tända ljus i som att ha som vas eller liten kruka...


 
Så här frostigt fruset (och halt!) var det på bordet utanför butiken idag morse.
Det ser ju riktigt vintrigt ut eller hur?!
 
Salladsbesticken är bla en av dagens nyheter i nätbutiken idag.

Förresten såg ni på Historieätarna igår på TV?
Såååå bra!
Vi satt och skrattade och förfasade oss både barnen och jag! Vasatiden handlade det om och det var hur bra som helst! Tips tips att kolla repris om ni inte såg det!
Historielektion samtidigt som det är rysligt bra underhållning!
 
Fin tisdag!

Inga kommentarer: