söndag 14 december 2014

Julens klänning och klackar.


Hej Tredje Advent.
 
Dessa magiska söndagar av nedräkning är så mysiga tycker jag...
 
Här på spegeln i sovrummet hänger min nya klänning och nya klackar som jag ska ha till jul.
 
Klänningen är en Pernilla Wahlgren klänning och sitter som en smäck))!
Jag har en förkärlek för dessa klänningar och jag älskar rött.
Denna klänningen är inte så kort som många av hennes modeller är och har ett riktigt bra tyg som sitter fint på. Plus att modellen är väldigt snyggt kvinnlig.
Rekommenderas alltså!
(finns även i svart)
 

 

 
Hyacinter i mässings krukor lassi modell från House Doctor, min butik.
Gamla antika ljusstakar som jag aldrig tröttnar på... Bara flyttar runt dem lite och de får gärna ha droppat stearin på sig, det ska synas att det eldats i dem...
 
 
Nya skor fick det också bli.
 
De fina vita asiatiska korgarna med lock finns nu i nätbutiken och i två storlekar.
 

 
Armband och fina runda speglar är också lite nyinlagt i nätbutiken...
 

 
Vad gör man annars en ledig dag?
Massvis...
Allt man ska hinna men jag försöker andas och varva ner...
Igår njöt jag av att stå i köket och baka Ernst vörtbröd och även Ernst danska julgodis...(mycket Ernst!)
I alla fall så gjorde jag det bara för att jag ville, inte för att jag måste. Det är då det är som roligast eller hur?
Idag ska jag göra köttbullar, givetvis efter min mammas recept som är det bästa.
Sen ska det in i frysen för att avnjutas till jul.
Liksom bröd och godis.
 
Vi ses.
Ha en riktigt bra söndag.
 
Kram Mariette

4 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Snygg klänning! Och så fint skåp hos dig. Kram Suss

Anonym sa...

Var finns klänningen och de fina skorna.AnnaCarin

Tulipa sa...

Hej AnnaCarin,

Klänningen finns bla att beställa hos Provrummet. Skorna är av märket Clarkes.

Med vänlig hälsning Mariette

LIVSGLITTER sa...

Så tjusigt ↠♡↞