torsdag 25 december 2014

Julhälsningar.

 
Hej Juldagen.
 
Vitgnistrande och solig och kall och klar.
 
Hoppas ni hade en fin Julafton!
 
Efter att jag jobbat igår så var vi i Laholm och åt julmat med familjen.
Tittade på Kalle (ja med ett öga ibland så där som vuxna gör...!), åt julgodis och sen var det dags att åka hem och fira för oss själva.

 
Eric och Olivia framför granen.
 
Det första jag gör när jag kommer hem på Julafton, och då är det alltid mörkt, är att tända en massa ljus.
På Julafton vill jag att det ska lysa i alla ljusstakar och ljuslyktor i stora rummet där vi öppnar paketen (jag gillar dock inte att tända ljus i rum vi inte är, på sin höjd värmeljus då, men det har respekt med sig, alla de där ljusen...)
 

 
På Julaftonskväll har vi oftast vår egen tid och vår egen stund vilket vi kan behöva efter att ha jobbat som galningar fram till denna dag och mannen i huset dessutom varit borta i princip hela tiden sen november.
 
Så ja, man är vääääldigt nöjd att bara få vara denna kväll och ha sin egen paketöppning. grötstund och glöggbricka...och julefrid.
 

 
En av mina favoritljusstakar är kristallkandelabern köpt på auktion en gång...
 
 
Idag är en "ta det lugnt dag".
Sovmorgon, joggingrunda och sen blir det ingen julmat idag.
Vi kör på saffrans fisksoppa och så mera julfirande imorgon istället.
 
 
Lite gult och vita smällkarameller på brickbordet i läshörnan.
Här ska jag ta och öppna en ny bok idag...
 
 
Önskar er en riktigt god och fin Juldag.
 
Kram Mariette

1 kommentar:

STENLYCKA sa...

Så vackra julfoton!
Önskar dig en riktig skön annandag jul!
Kram Raina