torsdag 2 april 2015

Magiska klot, buddha och skärtorsdag!


 
God morgon Skärtorsdag!
 
Soligt morgondis över dammen hemma,
fjädrarna i riset på uteplatsen som silhuetter i dimman,
 fåglarna som kvittrar,
 blommorna som liksom skakar av sig nattens kyla och sakta reser sig upp igen
 och framför ligger en påskhelg...
Lite ledigt, lite umgås, lite vara...
 
 
Det ska bli så skönt.
 

 
Och så svänger man in på gården på jobbet och möts av blänkande sagolika klot...
Det är så fint...
 
Det är trädgårdsmagi.
När solen hittar kloten blir det som det allra vackraste av ljus...
 
Vi fick påfyllning igår av bästa Lisen från Trädgårdsverkstan så nu finns det fina fina klot att välja på...
De där med stora luftbubblor i är de som brukar gå först...
 
Jag tycker de är som trollstavar av magiskt fint.
 
Utanför dörren hemma har jag tre stycken...


För er som undrar så har jag inte dessa i nätbutiken.
Några hängande klot finns det dock.

 
Igår fick vi även hem vackra alabasterägg...
 
Släta, lena, tidlöst fina ägg...
 

Och så något jag älskar...
Buddhor...
 

 
En Buddha fick följa med hem...

 
Avslutar med lite gult...
 
 
Glad skärtorsdag finaste ni!
 
Kram!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad fint hos dig! Jag gillar också buddhor, släpade nyss med mig en hem från fuerteventura.

Glad påsk!

Petras - Enjoy life every day sa...

Kanske tittar in hos dig på påskafton! Glad Påsk och kram.