lördag 30 maj 2015

Lite butik.

 
Med doften av nybryggt kaffe säger jag God Morgon.
 
Mycket blommor nu.
Blomstertider som det är.
 
Igår plockade jag in ett stort fång lila syrener och satte i stora rummet...
De jag satte in för några dagar sedan hade vissnat och behövde bytas ut, men att komma hem, öppna dörren och mötas av syrendoft det är bara helt ljuvligt...
Det är försommar och minnena rusar genom kroppen...
 
 
Det är så grönskande grönt ute det är bara lite lite sol så får man lust att ge sig ut och fixa i trädgården, eller ja, räcker bra om det inte regnar och blåser halv storm))
 
 
Denna veckan har jag fixat lite nytt runt butiken.
På gaveln ser det därför ut så här nu...
Ett par gamla pardörrar som bakgrund stod längst in i garagets vrår och är köpta på auktion för länge sedan... De är inte så höga...
Så nog är vi längre nu mot då!
 

 
Ett litet tips.
Plantera lönnar i era trädgårdar!
Här ovan ser ni röda och gulbladiga.
Sååå vackra när solen skiner och ljuset fångas upp av det färgade bladverket...
Jag tror jag har fem lönnar hemma runtom huset.
Framförallt de vid ingången har man mest glädje av.
De syns redan när man kommer körande nere på vägen och tittar upp mot huset...
De lyser så varmt skinande rött varje gång man kommer hem...
Blir inga stora träd utan ganska dekorativa små, men lite större om man sätter dem i ett skyddat läge.
 
Även lämpligt att sätta i en krukplantering.
Och tänk på att gärna mixa olika färg på bladen när ni planterar.
Grönt, silver, brunbladigt, rödbladigt, gulbladigt...
Blir så effektfullt med kontraster.

 
 
Och så finaste trädgårdspyntet!
Kulorna i glas som tål att vara ute hela året.
Finns på pinne och hängande modell.
 
Blev kär i dem när jag såg dem i en privat trädgård när jag var på trädgårdsrunda förra året så jag är så glad att vi kan sälja dem i butiken.
 
Happy lördag!
 
 
Idag öppet som vanligt 9,30-13.
Mors Dag extra öppet 10-12
 
På återseende!

1 kommentar:

Solinda sa...

Verkligen vackra glaskulor! Känns lite som pricken över i'et =)
Något jag ska tänka på när min kommande trädgård börjat ta form!
/Sheegwa