söndag 30 augusti 2015

Söndagshälsningar.


Hej!

En liten hälsning från mig innan jag ska sätta igång med söndagsmiddagen.

Så här ser det ut vid vårt köksbord just nu.

Jag har ägnat mesta delen av dagen åt att städa.
Fixa, tvätta, plocka...
Försöka röja bort sånt som släpar efter...som blir bortprioriterat för det stör liksom ingen,..utom mig då...

På bordet har jag den fina duken från Chamois Stories i denim blue och som förstås är från min butik.

Igår var vi iväg på kalas så det är inte utan att man är trött idag...
Det var dock så himla trevligt med fantastiskt god mat av många olika sorter, olika eldar i den ljumma augustikvällen och nya bekantskaper.

Jag försöker alltid "låtsas" som att jag inte är trött dagen efter ett sent kalas (har inte tid att vara lat och oföretagsam) och kör på som vanligt men nu blir det en slapp kväll ikväll alltså...



Som ni vet så har vi fått hem många leveranser den här veckan...
Vissa saker hamnar i nätbutiken, andra säljs bara i butiken...

Men denna krukan/skålan med sina krackeleringar och rustika patina är en av dagens nya i nätbutiken...



På bordet i uterummet...

Ny i shoppen är också den snygga runda svarta sammetskudden.


Ikväll ska jag kolla Kristallengalan....
Kanske tom baka en äppelpaj...

Lite skönt söndagsmys som jag känner att jag och mina barn kan vara värda här hemma efter en rolig men alldeles för kort helg när vi blev ensamma inför veckan redan idag morse igen...
(ja vardagen är verkligen här!)


Så nu mot köket!

Fortsatt fin söndag!

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Log när jag läste ditt inlägg...igår blev det sent pga av oförutsedda festligheter och idag har jag tvättat och städat...och gjort äppelpaj...
Vad duken är fin!
Kram,
Regina

Ekenäsliv sa...

Så himla fin den där duken!
Å här har det med plockats och tvättats...
Å så var helgen slut.. alldeles för fort gick det.
Kram Anna