lördag 5 december 2015

Helgstädat till andra advent.


Åh bästa känslan med ett städat och piffat hem!

Lyx!

Tog mig i kragen i eftermiddes och stack ut i vinden och blåsten på en joggingrunda, man var ju inte jättesugen direkt i busvädret, men tanken på känslan efteråt är det som kan få en att göra det i alla fall.

Sen,
 städa och "pynta" till det lite.
Med blommor, äpplen, ljus, julmusik och vips så infinner sig skönaste känslan.

Har även plockat fram mina antika lucia dockor med glitter och vit klänning vilka jag har en tendens att glömma och komma ihåg först till Julafton men de ska ju vara framme tidigare så klart.

Så nu strålar de och väntar på lucias morgon...

Har skrivit en lista på fortsatt hinna med denna helg. Har en vana att alltid sätta upp för mycket på dessa men det är i alla fall lätt att bocka av då och man hinner det man hinner.


Denna marockanska lyktan från Tine K Home är bara så där extra vacker.

Finns i min butik och kan kanske vara ett julklappstips.
Lyktor kan man alltid behöva i olika rum.

Jag har en tendens att flytta runt just denna som är en favorit med sitt speciella detaljrika utsirade mönster.



Pepparkakorna har bakats hos mamma idag och här hemma ska det snart göras en mjuk pepparkaka.
Om inte energin tar slut.

Har precis kollat in dagens Julkalendern på SVT1.
Kan inte minnas något år jag som vuxen sett fram emot barnens Julkalender (bara kollat lite ibland och när det funnits tid) , men i år tycker jag den är magisk.
Spännande, rolig, intressant och lärorik.

Jag, Olivia och Eric tycker samma.

Så vi sitter där vårt lilla gäng och kollar.
Fast just ikväll, så satt jag helt ensam.
Får gå det med.

Kram

Inga kommentarer: