söndag 13 december 2015

Luciadagen.


Lucia,

hoppas ni har en fin en!

Jag har pyntat lite i en rumsgran jag...
Den stora får vänta med att komma in tills nästa helg...

Svarta granar och gröna små kulor blev perfekt att hänga i rumsgranens små skira grenar...

Och så laddar vi för den stora nästa helg))!



Julrosor, amaryllis och hyacinter är julens främsta blommor för mig...




Min fina gamla lucia står så klart och strålar denna dag!

Tänk vad jag fortfarande tycker om henne.
En kär gammal klassiker jag haft i många år nu och som blivit en tradition.
(annars är jag rätt så ombytlig med pyntet...)


Denna fina köpte jag på något som hette Stualängan, en antikaffär som var väldigt populär när det begav sig.
Jag var så glad när jag väl bestämt mig för att investera i henne...och detta var långt innan jag skaffade egen butik.
Jag minns hur hon stod i fönstret i ett av alla rum i antikaffärens hus och strålade och var så vacker...


På skänken i matrummet.
De stora fina rosetterna rekommenderar jag verkligen. De är så läckra!
I kanelströaren har jag just det, kanel...som plockas fram till julgröten...


Julklappstips med en fin bild från Ateljè Epifor, hittas i  min butik.


Kärlek.

Idag har vi varit i skogen bland granar och grillat korv och planerat för lite trevligheter.
Skönt med ett avbrott och jag kände hur all stress rann av mig där i skogen...

Ikväll blir det lite lucia.

Kram från mig

Inga kommentarer: