måndag 25 januari 2016

En akut vårlängtan!


Så fort vi lämnat den vackra roliga vintern i Norge så började en stor längtan efter vår för mig.

Det är verkligen skillnad på vinter och vinter.

Vinter kan vara så vacker och härlig, 
och den kan också vara den totala motsatsen
...så trist och så grå...

Idag är en dag med en färg av grått.

Grått är ju förvisso snyggt men eftersom jag fortfarande är hängig och smårisig så piggar den inte upp min sinnesstämning.

Det gör det däremot när våren anländer med lastbilar till butiken.

Bara för att jag var borta förra veckan så stoppade inte det vårnyheter från att anlända.

 HÄRLIGT!


Sommarsandaler i läder från Tine K Home.
Så himla snygga.

Och visst får man en liten akut längtan efter sand mellan tårna, snäckor i händerna och varma långa ljusa dagar...


Quilten är också den nyhemkommen från Tine K. Matchande sittdynorna jag sålt innan och nu även fått hem påfyllning av.


Toner av mild vårfrisk rosa, lite grått, vitt, natur...

Ja tack!


Ny modell på urna/vas från samma leverantör...

OCH, så kom det också hem sådana här Baliparasoller igen!
Påfyllt i nätbutiken.

Nog för att sommaren känns långt borta just nu men hux flux är våren här och sen går det undan.


Avslutar med dessa tänkvärda ord som stod i senaste Lantliv;

"Njut av det lilla i livet, en dag kanske du ser tillbaka och inser att det lilla var det stora."

-ur boken Lär dig leva av Mats och Susan Billmark-

Kram!

1 kommentar:

Meta sa...

Men det finns hopp om vår i år med duggregn, varmgrader och en kommande sol Jippi
Ha en fin vecka
Kram Meta