onsdag 6 januari 2016

Trettondagen.


Ja jag har trixat lite med denna bilden...
Gjort den dämpad och stillsam, grynig och lågmäld...
Som ett vykort för januaris första stapplande dagar när alla helger fortfarande vilar över oss...


Hejsan där ute!

Vilken vacker vinterdag med sol och kyla det blev.
Visst är det bra mycket bättre än regn och rusk?!

Jag tog en långpromenad invirad i varma kläder och med en podd i lurarna och det var nästan så jag funderade på om man inte skulle sätta sig i ett "varmt" hörn sedan och vända ansiktet mot ljuset...

Men så blev det inte, hur som helst.

Det räckte med vinterrosorna på kinderna och sen var jag mer än sugen på att slänga ut granen för den såg så grå ut i det härliga krispiga januariljuset.

Så ut med den och sedan tog jag "julpyntet" också.

Skön känsla.
MEN, stjärnor och slingor och julens mysiga belysning liksom blommorna får förstås hänga med lite till.
Jag älskar dem.

De fyller januari med värme och hopp.


I matrummet eldas det i kaminen medan lasagnen bubblar i ugnen (mycket bechamelsås ska det vara!).


Frostmagi på rutorna i sovrummet idag morse...



Bye bye granen!
Skåpet fick flytta tillbaka till sin plats,

Idag har jag också fortsatt kika på vad jag vill köpa in till butiken.

Jag hoppas vårens första leverans anländer imorgon, känns som att jag stampar otåligt nu...

Imorgon ska julen ut ur butiken också och det ska skyltas om.

Missa inte att jag fyller på med rea i nätbutiken ibland.
Vissa godbitar går direkt.

Imorgon är det dags för helt vanliga rutiner igen när skolorna drar igång.
Vardagen är här med besked.

Tack fina jul, nyårs och Trettonhelg för denna gång.

Kram

2 kommentarer:

Meta sa...

Det är de här som jag älskar med vårt land. Årstiderna med alla sina härliga helgdagar, Jul och nyår, påsk, pingst midsommar osv. Tänk vad vi år priviligerade som får ha det sååå bra.
Ha nu en fortsatt fin början på året,
Kram Meta

Apple MacBook Laptop HD Wallpaper sa...

I simply stumbled upon your blog.