tisdag 21 juni 2016

I trädgården just nu...


Trädgården blommar...
Junidagarna går förbi en efter en och man känner som alltid att man skulle vilja stanna tiden lite grann.
Den vackra tiden går så fort...

I rosenbågen blommar Flammentanz och på sidorna möter klätterhortensia och daggkåpa upp.
Fina klassiska trädgårdsväxter som inte är det minsta kinkiga heller.
Jag vet inte hur många växter man planterat under årens lopp som försvunnit eller inte klarat konkurrensen från annat runtomkring.

Det jag tycker allra bäst om i trädgården just nu är pionerna, rosorna, daggkåpan, nävorna och klätterhortensiorna.
Snart blommar även de perenna luktärterna och de är också en trogen och tacksam favorit.


Rosorna från bågen smiter över till klätterhortensian och blandar sig vackert vitt och rött.
Och som det surrar här 
och det doftar helt underbart...


Balkonglådan i år...


Million bells, silverfall, lobelia, hängpetunia, cascade hängpelargon, bacopa, fuchsia, femtunga, glycoma.
Jag tror det var alla sorter jag har i.




Igår kväll när jag tog dessa korten var det ingen sol, men inte heller några knott!
Det är många som säger att de är helt hemska nu...
Jag har faktiskt inte känt några varken igår kväll eller dagen innan, de är ju annars ofta helt hemska denna tiden på året.
Ni vet så där så man bara inte kan vara ute under några omständigheter och det kan vara både på dagen och kvällen.

Därför blir man lite paff när det inte är något i luften som liksom jagar in en...
Men så skönt.
Precis så där som man vill att det ska vara.

Ha en fin fin tisdag!

Inga kommentarer: