måndag 6 juni 2016

Kalasväder och fina dagar.


Hej där.

Hoppas ni njuter av riktigt fina härliga dagar!
Det har jag gjort.
Vädret är ju så där på topp så man vill inte gå in och göra de där sysslorna man också skulle behöva göra...

Nej...
Istället vill jag njuta till max!

Och det har inneburit strandliv, kalas, trädgården, joggingrunda blev det idag för igår fick jag "vila" och en massa god mat.

Just nu känner jag mig dock lite låg för jag har precis lyssnat på P3 Dokumentär om Fallet Bobby.
Låg i solen och lyssnade och vilket rent helvete han utsattes för...
Vilket fruktansvärt sätt för ett barn att bli behandlad på och så småningom dö av...
Det gör så ont att lyssna på...
Så tragiskt och sorgligt och obegripligt omänskligt...


Soliga somriga tider blir det så klart mycket grilla.
Igår till det grillade så gjorde jag bla ugnsrostad nypotatis.
Så lätt och gott.
Har lagt ut recept på det innan och ni hittar det här.
Testa om ni inte gjort det innan!

Började plocka upp av mina små söta rädisor igår också...
Har sått en blandning med olika färger i år.
Lite gulliga tycker jag))!
Och på sommaren är det extra roligt att variera sina sallader med mycket olika gott i som nötter, frukter, ostar, krutonger osv.


När man ligger och solar kan man kika upp på vår stolta vackra svenska flagga...


Trädgårdsblommor i gult och blått.
Enkelt somrigt i fönstret...


Och i "djungeln" i paradisträdet hänger det fina fågelbadet från Eldgarden.
(min nätbutik)

Tycker det är så läckert.
Just nu med en clematis flytande i...


Sitter under parasollen i solen och skriver här på bloggen idag, på vattnet nedanför flyter näckrosorna och det är bara lätta krusningar på ytan, fåglarna kvittrar och flaggan vajar i vinden medan baliparasollet rasslar till ibland med sina bjällror...

En fridfull måndag med andra ord.


Fortsatt fin nationaldag!

Kram Mariette

Inga kommentarer: