onsdag 6 juli 2016

Vardags guldkorn


En regnig onsdag i juli...
...och jag kommer hem i tid...

Så där så man känner att man hinner laga någon vettig kvällsmat och inte bara enklast möjliga snabba...
Hinner plocka blommor och tända ljusen medan himlen är mörk utanför.
Det är en sån dag när regnskurarna avlöser varandra, sommaren vägrar visa sig och den stickade tröjan behövs...

Det är en sån dag när man längtar mycket efter sommaren.



 Tar en runda i trädgården och tittar på Buddha som gråter i regnet...
Tänker att nu växer i alla fall svampen bra sen jag plockade sist...
Från altandörren känner jag doften från soppan som kokar på spisen och det känns ganska mysigt och varmt ändå... 
Fast att det är småruggigt och himlen är så där mörk med alla sina grå och hotfulla moln.

Det är en helt vanlig regnig sommaronsdag, 
när jag längtar efter en jogging runda i skogen efter att kvällsmaten är uppäten,
 när jag tänker äta en stor skål med glass till fotbollen och mysa under en filt i nattlinnet...
Det är en regnig kall julionsdag
men det är en förbaskat bra onsdag ändå.




Kram M

Inga kommentarer: