fredag 5 augusti 2016

Mandelmanns Trädgårdar och ett härligt avslut!


 Så här i semestertider så händer det så mycket härligt hela tiden att jag inte hinner med att blogga om allt...(Lyxproblem iofs!)
Och det är ju verkligen nu man har som allra mest att blogga om.
Alla härliga ställen och upplevelser, recept man hinner testa mm...

Men hur som helst.
När vi lämnade Ystad på måndagen så körde vi lite fina Skånestopp innan vi satte fart hem.

Vi var inom olika fina hamnar och fiskelägen, strosade i Simrishamn och körde inom detta ställe...

Mandelmanns Trädgårdar.

Och hjälp så mycket folk här var...
Helt galet.

Här hittar man ett ekologiskt och blommigt jordbruk med trädgårdskök och gårdsbutik.


Vi hade tänkt att äta lunch här men det var så lång kö att vi kände nej...
Hellre lunch på lite mindre befolkat ställe...


Fantastiskt fint och "eget vackert" med personlighet på Mandelmanns...

Kanske därför folk vallfärdar hit..??!






Växthus med de underbaraste och annorlunda tomater fanns det som man kunde gå in i och njuta och förundras...


Det syns inte på mina bilder hur stort det var och hur mycket folk här var men det är helt klart ett ställe som rekommenderas om man gillar trädgård och underbara grönskande miljöer...


Vi körde i alla fall vidare och fikade vid Stenshuvud.
Där hade vi aldrig varit innan och dit vill jag igen...
Så otroligt vackert...
Och vilken pärla till strand...

Så här står det om Stenshuvud när jag googlar på nätet;

"Stenshuvud nationalpark, en bit magi på Österlen.
Kustberg, lummiga ädellövsskogar, pastorala hedar och och vackra stränder förenas i ett storslaget landskap på Skånska Österlen."

Hit vill jag helt klart igen men med mera tid i bagaget!

(tyvärr tog jag ingen bild där).

Vi hann också med en runda till Kiviks Musteri.

Sen avslutade vi en härlig Skåne dag med att köpa färska räkor, baguette och laxpaj på Buhres fisk i Kivik och tog med hem som kvällsmat och det kändes underbart att sitta och äta i uterummet med regnet smattrande mot taket och "vår" låt som musik och en skål till det.
Nygifta och att bara få vara lycklig över livet.


Bästa helgen ever!

Många kramar från mig!

Inga kommentarer: