söndag 21 augusti 2016

Tack, och lördagens brudbukett.


Säger Godmorgon med lördagens brudbukett.

Och tack fina ni för hälsningar ni skriver om vårt bröllop och bilderna jag lagt ut.
Jag blir såååå glad.

Och även alla alla ni som säger grattis, ansikte mot ansikte...
Ni är verkligen många och det är så roligt med alla vänliga fina ord.


Jag tänker ibland på den kvinna som cyklade förbi mig när vi fotograferades på bröllopsdagen innan kyrkan.
Vi var på väg från havet upp genom gränderna mot bilen och till kyrkan och plötsligt kommer hon cyklande och vi möts på vägen och precis när hon cyklar förbi mig så säger hon;
Vad vacker du är.

Ni vet sån vänlighet...vad det kan betyda mycket.
Hon sade något spontant snällt som hon tänkte och det var så fint av henne...
Hon kände inte mig, vi passerade varandra på ett ögonblick men hon hann ändå säga otroligt fina kärleksfulla ord till en okänd människa.
(Hon kunde ju bara cyklat förbi och tittat...)

Vänlighet och ett leende...snälla ord...tänk det kostar ju inget heller...

Det ger bara positiva ringar på vattnet och jag tror att det ger tusenfalt tillbaka till de som kan glädjas med andra, gråta med andra och inte ätas upp av avundsjuka och bitterhet...


Nu ska jag ta tag i söndagen som känns som mycket höst men med en disig skön sol och jag har massor av energi idag och det känns ju lovande...
Städa, rensa, stryka. fotografera...

Började plocka in av våra goda plommon igår och är sugen på att baka äppelkaka från något av träden också...så mycket äpplen i år.

Nästa vecka blir hektisk och fulltecknad innan det kommer en ny helg så en del måsten betas av här hemma innan dess.


Rosor; Rosa Heaven, vita Alpe d`Huez, vita kvistrosor

Kram från mig.

Inga kommentarer: