tisdag 18 oktober 2016

Blir det något pyssel inför advent?


Varje månad har sin charm...sina blommor och sitt pynt som känns rätt...

Och höstpyssel är kul!
Dessutom ser det ju så inbjudande ut där man ställer/hänger sin dekoration.
Utav calluna, den perenna ljungen kan man göra så många fina saker...
Mossbollar med calluna virat omkring , kransar dekorerade med calluna varv efter varv, eller som här med calluna virat om blockljus...
Det fina med den perenna ljungen är att den håller fint som avklippt också.


Använd buljongtråd i tex silver så blir även tråden en dekoration när du virar på din ljung...

Silvereks blad kan man fästa tex med nålar med pärlemohuvud...


Den här lilla ljusslingan "tråd" har vi nu fått hem igen...
Spegelstjärnorna från Tine K är en storsäljare och det är inte konstigt...

Vackra att börja med i god tid innan julen när man gillar att ha någon form av dekoration/pynt framme...


 Nu är ni en hel del som frågat om det blir något pyssel i min blomsterverkstad inför advent så därför har jag sent omsider bestämt att det blir det så!
(Förra året ställde jag in det då jag blev sjuk och inte visste hur jag skulle må där framöver i slutet av november).

Men nu satsar vi på adventspyssel och skapande igen!
Jag återkommer imorgon med info och datum.

Hoppas ni är sugna på att komma och fixa er dörrkrans plus ett arrangemang till.

Ha en skön kväll!

1 kommentar:

lorena sa...

Hermoso blog....!!! felicidades!!!!
Podra enviarme boletines!!!
loredana2607@gmail.com
Gracias