lördag 8 oktober 2016

Böcker, helgmys och höstkrans.


"Ska vi grilla imorgon? Det blir nog sista gången för i år...."

"Det har du sagt nu de senaste helgerna."

"Ja det har jag kanske..."

Så där lät det hemma hos oss igår kväll.

Och klart vi ska grilla!
Ännu finns det inget mysigare än att sitta i uterummet med en tänd brasa och många levande ljus och äta just grillat för att det är helg.

Så ikväll grillar vi allt möjligt som är gott.
Sen sitter vi uterummet och njuter av den där hösten som ligger som ett svart täcke runt glasrutorna...
Tittar på brasan som gnistrar i bakgrunden, lyssnar på sommarens spellista uppdaterad med några nya låtar för hösten och bara har en skön lördag.



Igår funderade jag på vilka av de nya underläggen som skulle få följa med mig hem och det blev dessa till att börja med.
William Morris, Willow Bough, Blue. Tog hem de stora underläggen idag så jag får duka fint med dem snart till kvällen...

Det gör så mycket med ett trevligt dukat bord, 
det behövs inte alls mycket men lite gör så mycket!


Höstkransarna går åt som smör i solsken i butiken just nu.
Jag hinner knappt med...
Roligt att det blev en boom på dem inför helgen!


Laddat med lite ny höstläsning har jag gjort.
Två böcker som landat på mitt nattduksbord är;
Ole dole av M.J Arlidge och Estonia av Björn Runeborg.



Finaste kvällen nu hörrni!

Jag ska hoppa in i duschen efter en joggingrunda och fönsterputsning.

Kram Mariette

Inga kommentarer: