lördag 29 oktober 2016

Lördagstankar...


Hjärta.


Hej.

Åh idag är jag så sugen på att laga en god pasta så det får bli lördagens middag det.
Så härligt att planera lite extra gott till helgmaten eller hur..?
Imorgon ska jag göra en gryta...
Ett långkok passar en höstdag när man dessutom får en timme extra till skänks...
Lite sugen på att baka saffransbullar med mandelmassa också...


Igår kväll tog jag några kort på detta nya fina hjärtat som jag nu lagt in i nätbutiken.
Visst är det väl bara så där skirt och ljuvligt fint..?

Det finns inget finare än en massa ljus och belysning mot mörkret utanför.



Genom baldakinens tyg...


Just nu står jag mycket i verkstan och jobbar med dekorationer och kransar inför Alla helgona och då är radion på, förstås...
Något de pratar om mycket nu är älgolyckor.
Det är så mycket älgolyckor...
Jag ryser varje gång. Tycker det är så obehagligt och minns när jag krockade med en älg för några år sedan...

Igår var det ett reportage om älgolyckor och reportern fick köra bil i en simulator där han då visste att han skulle krocka med älg men ändå hann han varken se den eller reagera förrän det bara sa pang!
Och precis så var det.

Det bara smällde. Och så hade man älgen över sig.
Det var fruktansvärt, de är ju så stora och tunga och jag trodde verkligen att jag skulle dö när det smällde och kroppen lade sig över bilen med en fruktansvärd kraft...
Det var ett sånt ögonblick när tiden stannade.

Nu hade ju jag och Eric, som var med i bilen, sån tur, det gick bra för oss.
Men alla dessa älgolyckor är verkligen otäcka och när man hör att folk dör i dem så blir man så illa berörd.
Jag hade också turen att älgen träffade sidobalken till framrutan med främre delen av kroppen så resten av kroppen slog utmed sidan på bilen innan den flög över framrutan. Får man dem så att de trycker in taket är det ju betydligt värre...

Nej fy...
Man ska vara tacksam för varje dag och ögonblick.
Man vet aldrig,
 och det är ju så livet är.
Men man glömmer det,
 hela tiden...

Så ibland behöver man påminna sig om att nu är nu och sen är sen.
Livet går aldrig i repris...


Önskar er en riktigt fin lördag.

KRAM

1 kommentar:

Meta sa...

Ja det där med älgar är inget roligt de är stora tunga och går rakt på. Vi har åxå krockat som du med två små barn i bilen alla klarade sig bra men det satt i länge.
Ha nu en fin och bra söndag
kram Meta